Stoppie_Master Skrevet November 20, 2018 Share Skrevet November 20, 2018 Hei. Bruker timesvis bak dataen, for å finn meg ny bil... Og trenger litt hjelp, og om det går veien, så blir jeg med i BMW klubben igjen ;) Ser på denne:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=126756378 Hvordan er motoren? Var det på denne kjedestrammeren på registeret hadde en svakhet? Får unnskylde meg om jeg skulle ha søkt i forumet eller nett, men nu er jeg på felgen og trenger enkle råd til bilkjøp. Har alltid likt BMW, så jeg tar gjerne å kjøper en :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 20, 2018 Share Skrevet November 20, 2018 Vanos, eksenteraksling, vakuum pumpe, stempelringer, ventiltetninger og registerkjede er kjente feil. Styr unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet November 20, 2018 Share Skrevet November 20, 2018 Ja, men det står i annonsen "liten risiko med bensinmotor" 🤭 Nei, finn heller en tilsvarende bil med m47 (dieselen) Ikke den mest spennende motoren det, heller. Men langt mindre tull med den, enn det er med 320i av denne årgangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 20, 2018 Share Skrevet November 20, 2018 Støtter de over. Finn heller en 320d produsert før 2007 med M47 motoren. Går bedre, går billigere og generelt mindre tull. Kan i tillegg trimmes slik at den går enda bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet November 20, 2018 Share Skrevet November 20, 2018 (endret) Har hatt mine tunge stunder med n46b20 ja. Den ble ikke bra, selv etter å ha kastet (bort) flerfoldige tusen i reparasjoner på den. Fylle olje, og peile bensin, er bare et eksempel på hvordan det kunne være. N46 er motorkoden for 316i, som kom i E46 (3-serie fra og med 2002/2003). E90 og E91 med 320i fra 2005 og fremover, slekter på denne. 3-serien med m47 begynner å bli rimelig fint priset nå. Eventuelt kan du se etter rekkesekser bensin. 325i og oppover. Men de koster en del mer.. Endret November 20, 2018 av And-reas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet November 21, 2018 Forfatter Share Skrevet November 21, 2018 Tusen takk for meget gode, utfyllende og informasjonsriktige svar! Trur jeg styrer unna, selger ville heller ikke ta innbytte i det hele tatt osv. Men kunne tenkt meg en BMW, så jeg får se etter en 3-serie med en annen motor i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Desember 12, 2018 Share Skrevet Desember 12, 2018 Hei Vil bare påpeke en ting, det er ikke selve registerkjedet som ryker på denne motoren. Det er plasten som kjedet ligger på som knekker av årgang da plast har en tendens til å bli sprøtt med alder. Det som skjer videre er at kjedet blir såpass slakt at det hopper av tannhjulet i bunn eller topp. Men når du er klar over det ville jeg byttet dette ved 150K eller hvert 8ende år. For meg er det helt latterlig at BMW ikke innrømmer denne svakheten og tilbakekaller denne motoren med en annen løsning enn plast som knekker. Å bytte denne motoren koster minimum 80 000 kr + arbeid. Jeg har desverre fått denne erfaringen da jeg lå på Autobahn og cruiset, veldig dyr erfaring. En annen ting med disse bilene er NoX filter og sensor. sensor koster 5000 kr og NoX katalysator koster 22 000 kr. Dette er en veldig vanlig feil som koster skjorten å fikse viss det feiler. Så E90 er enn veldig god bil, veldig bra kjøreegenskaper bare synd det koster skjorten viss noe ryker. Nå fikser jeg bilen min selv, men må ha mye spesialverktøy for å jobbe på den. Bilen er veldig avansert i forhold til en Toyota Yaris for å si det på den måten. Dette finner du veldig fort ut når den minste del er gjort komplisert. Ta f.eks termostaten, normale biler har en termostat som åpner på en spesiell temperatur, veldig enkel del til 100 lappen. En voks som smelter ved en gitt temperatur så åpner spjeldet. Dette var ikke godt nok for BMW de ville att en computer skal styre dette med en varmetråd inne i termostathuset til en pris av 1500 kr. Syntes virkelig synd i folk som må levere bilen på verksted, prisene blir astronomiske. Beste er vell å kjøpe en helt ny BMW og selge den før garantien går ut så slipper du å drukne i dyre verkstedsregninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå