Gå til innhold

Bmw e36 328i Coupe vurderes solgt


Alfh92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter mye om og men, vurderer jeg salg av prosjektet jeg har hatt stående i 4 år.
Bil - E36 328i Coupe
Km - 220 xxx.
Pris - Usikker, ser for meg rundt 100000 eventuelt bud.
EDIT; Setter prisen ned som skrevet under til 85 ved rask handel og selger med gedigent tap...


Skal du gi skambud kan du glemme å engang ringe. 


Er påkosta godt over 100 000kr i orginal deler, mye helt nytt og noe brukt. Følger selvfølgelig kvitteringer med som har den nette sum av ca 60000kr! Tilsammen med alt har jeg brukt nærmere 120 000kr.
Gjenstår litt arbeid, men ikke mye. 
Er så utrolig mye å skrive om at mesteparten tar jeg heller på  telefon, men kan skrive litt om hva som er gjort og hva som gjenstår!

Bilen står for øyeblikket i rullende stand, motor starter og går fint, men clutchen tok kveld her om dagen, byttet slavesylinder da det var bremseveske under girkasse, men det virket ikke. 
Mistenker enten fjær på pedalen eller mastersylinder, kan eventuelt sjekke ut mer på dette. Mista alt av trykk på pedalen over natta. 

Videre har jeg kjøpt inn både indre og ytre kanal med jekkfester til begge sider (rust), samt dempertårn passasjerside fremme grunnet et lite uhell som resulterte i at bilen har nå stått i garasjen i 4 år. Bare dette har en pris på ca 17-18000kr!
Har også byttet panser med alt av fester og skruer, bagasjeluke, forskjermer og har rustfrie dører stående. 
Byttet til bilstein sine pro street S coilovers, har vært på visning på satans veivesen og må tilbake grunnet at jeg ikke hadde stilt inn de splitter nye lyktene fremme.
Har byttet alt av bremser samt hele bakstillingen. Lakkerte samtidig under bilen når jeg byttet bakstilling. 
Har også handla inn alt fra kamsensor til abs sensorer grunnet airbaglys og abs lys. 
Kjøpte også inn m50 innsug med turner motorsport brakett og ECU som har 10% økning i hk, fjernet turtallsperr og tunet til m50 innsug.
Har også orginal sperrediff liggende som er perfekt til 2.8 motoren med m50 innsug, hakket større stikkakslinger og mellomaksling.
Bilen fikk også ett strøkent sett med Alcantara Rain Vader interiør, samt byttet til svart taktrekk OG takluke. Har også en ekstra rull med Rain stoffet, i tilfelle uhellet skulle være ute. Ca nokk til å bytte begge stolene fremme.
Forøvrig har jeg ekstremt mye deler liggende; alt fra baklykter, fremlykter og tåkelykter til nytt ratt.
Trenger en del plass for å få med alt.
Bilen står for øyeblikket på BBS RC040 2 delte felger som jeg hadde tenkt og spesialbygge til 3delte med heftig kant. 

Bilen har forøvrig utstyr som;
-  El takluke.
- El ruter både fremme og bak.
- Bygd om til preface front.
- Orginal m3 fangere, både bak og fremme.
- Lux slat i fremfanger i stede for gitteret. (har gitteret liggende)
- Har sporteksos med 3" stusser liggende, orginalt står montert.

Det som gjenstår for å få bilen på veien er egentlig ganske enkelt;
Bytte kanalene (går igjennom eu, men det grunnet at jeg tok en kjapp en (kun for å få igjennom eu, så skulle jeg bytte ut kanalene) og sparkla i sammen passasjersiden.
Fikse clutch.
Samt lakkering av hele bilen. Slik den står nå er dessverre ikke noe syn grunnet klarlakk flass og 4 forskjellige farger.
Bytte frontrute.
Få bort feilkodene. Er en del av disse - 50, 113, 114, 116, 216, 17, 20, 65, 55, 18, 8, 202. Ikke la deg skremme, det meste er bare sensorer som forøvrig følger med. Noen av de er også fikset.
Ta kontroll på frontlyktene og vise på etterkontroll hos SSV (kan også gjøre dette slik at coilovers blir godkjent).

Det er egentlig det hele som gjenstår for å få ett strøkent eksemplar.
Har helt sikkert glemt en hel del, dette er bare en liten oppsummering. 

Kan nås på tlf 91856786 hver dag mellom 10:00 og 23:00.
Lurer dere på noe er det bare å spørre så skal jeg svare så godt jeg kan.

Bilder kommer!
 

Endret av Alfh92
Ny pris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Litt synd med kanaler og generelle feil eller så skulle jeg ordnet denne hvis det bare var lakkering + småtteri som står igjen, men til pris trådstarter har satt er det nok veldig få som er sultne på dette prisjektet desverre, men lykke til med salg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanalene som dessverre stopper meg også da jeg ikke har kunnskapen til det. Men Alt følger med for at den skal bli 99% (teknisk). Redigerer prisen da motivasjonen ikke har blitt noe bedre siden sist for å fullføre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...