Gå til innhold

e39 528i viskerfunksjoner har sluttet å virke


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Min e39 528i har fått en festlig tendens til å kutte strøm til vindusviskerne når det blir fuktig nok i været 😁Tror jeg har vært borti at mye av elektronikken til dette er innbygd i viskermotoren? Noen som har forslag på hvor jeg kan lete etter dårlig kontakt uansett hvor det måtte være på viskerfunksjonen? Prøvde å bevege på viskerarmene mens bryter var på...ingen respons. Kutta 1km fra hjemmet idag og bare flaks jeg kom meg hjem med så å si null sikt

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Releet er en vanlig feil på disse ja, når viskerne har gått ei stund og Releet blir varmt slutter det å virke. Begynner å virke igjen når Releet får kjølt seg ned. Ligger under høyre pollenfiltre. Brunt hvis bilen er 97 modell eller nyere sånn ca. Er den eldre er det vel 2 releer, et er rosa eller muligens begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, laffe said:

Da viskerne på min E46 begynte å kutte ut i perioder med mye visking så var det relet som måtte byttes. 

Men til meg startet viskerene igjen etter en liten pause på ca 10 min. Vet ikke om dine gjør d?

Er lenge siden det skjedde sist, men er vel tilfeldig og vært heldig. Men ser jo at det er noe jeg absolutt bør finne ut av snarest. Sist gang startet de opp igjen som du sier en stund senere etter at bilen hadde stått en stund, men ikke etter ca.15min denne gang. Men godt tips om å sjekke releet. Spurte siden har ikke holdt på med viskersystemet noe før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Hpi said:

Releet er en vanlig feil på disse ja, når viskerne har gått ei stund og Releet blir varmt slutter det å virke. Begynner å virke igjen når Releet får kjølt seg ned. Ligger under høyre pollenfiltre. Brunt hvis bilen er 97 modell eller nyere sånn ca. Er den eldre er det vel 2 releer, et er rosa eller muligens begge

Takker så mye for info på dette. Skal ta en sjekk når det stopper å hølje ned 🙄 Forresten, siden det kan være varmgang som gjør det, kanskje det går an å lodde opp igjen printkortet så det funker igjen? Gikk iallefall fint på bensinpumpereleet til gamle 240'en min 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering...fikk tatt ut og åpnet viskerreleet idag. Brukte fint sandpapir og elektrokontaktspray på de 2 mikrobryterne inni. Den ene satt litt fast og hadde kanskje brent seg litt, men releet og viskerne fungerte greit etter installasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...