EmilR Skrevet Desember 3, 2018 Share Skrevet Desember 3, 2018 Hei, har nettopp kjøpt meg en BMW 520 hos ett firma sørafor. Men har fra dag en merket en vibrasjon/risting i rattet ved nedbremsing. Er det noen som har en aning av hva dette er? har også oppdaget at når jeg har vasket bilen i maskin. Så oppstår disse to feilmeldingene og venstre lykt fungerer ikke. What to do? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 3, 2018 Share Skrevet Desember 3, 2018 Punkt 1 er jo å fremsette en klage, om du skal ha håp om å få dette fikset innenfor garanti/reklamasjon. Punkt 2 er å IKKE forsøke å reparere noe som kan spores tilbake til deg. Eller gjør noe som koster penger, FØR selger har gi deg klarsignal til å gjøre så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Desember 3, 2018 Share Skrevet Desember 3, 2018 Casterstag er ikke akkurat ukjent på disse bilene, spess når man kommer på 100 000 km ++. Men det kan også være kast i skivene foran. Ang lyktene, sjekk om ikke vann/fukt kommer inn gjennom sprekk i lykteglasset eller noe annet. Vann og elektronikk er sjelden bra kombo, så det gir mening at det vil gi feil etter en tur i vaskehallen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmilR Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2018 Takk for svar dere. Nå har jeg sendt Mail til firmaet så får jeg se hva de sier. Bilen er gått 170 000km. Jeg merker dette spesielt når jeg kjører med cruisekontroll i nedoverbakker. Når det kommer til lykten, er det lettest å demontere lykten for å finne ut av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 3, 2018 Share Skrevet Desember 3, 2018 Jeg ville ikke demontert lykten før firmaet du handlet hos har svart. Er det vanninntrenging tipper jeg du ville sett kondens inni lykten også. Men du kan gå over kontakten da. Ta den ut, se på den, evt spraye den, og sette inn igjen. Reklamasjon på slitedeler som bremser og foringer er generelt vanskelig å nå frem med, dessverre. Men lov å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmilR Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2018 1 time siden, *MrB* skrev: Jeg ville ikke demontert lykten før firmaet du handlet hos har svart. Er det vanninntrenging tipper jeg du ville sett kondens inni lykten også. Men du kan gå over kontakten da. Ta den ut, se på den, evt spraye den, og sette inn igjen. Reklamasjon på slitedeler som bremser og foringer er generelt vanskelig å nå frem med, dessverre. Men lov å prøve. Så kondens nå i lykten, så det er nok problemet med den. Bilen med solgt med en garanti på 12 måneder gjennom autoconcept(har lest mye rart om autoconcept) og fikk beskjed om at det var ingenting som måtte gjøres med bilen, alt var i orden. Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmilR Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2018 Update til dere her, åpnet lokket som er foran hjulet. Og der var dekselet inn til lykten ikke på, det lå løst der. Så det er nå skrudd på plass, også får jeg prøve å vaske bilen på nytt. Angående risting i rattet ved nedbremsing, så blir bremseskivene og klossene byttet for å se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 3, 2018 Share Skrevet Desember 3, 2018 Vær veldig obs med bremseskiver kontra casterstag. Det kan bli dyrt om du bytter i feil rekkefølge. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmilR Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2018 Hm, hva mener du burde gjøres? Kan man sjekke om det er casterstaget, eller sjekke om det er skivene som er kast i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Desember 3, 2018 Share Skrevet Desember 3, 2018 Måler kast i skiver med en slik: https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/analoge-testinstrumenter/indikatorklokke-2000024034 Casterstagsforingene har jeg hørt kan være litt tricky å konstantere. Men om de ikke har blitt bytta til nå (170k km) så burde det ikke være vanskelig for en mekaniker å se det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmilR Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2018 Ok, skal få sjekket dette imorgen, takk for svar😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå