Anbefalte innlegg

Har en e39 528i som nekter å starte. Sjekket at bensinpumpen fungerer, byttet bensinfilter og kontrolert at bensin går igjennom. Den ville fortsatt ikke starte, så prøvde med startgass.
Da tok jeg å fjærnet røret som sitter imellom boksen og insuget, og spraya direkte in på ventilen, men den startet ikke fortsatt. Har bestilt nye tennplugger og skal prøve å se om den vil starte med nye, hvis den fortsatt ikke vil starte, hva kan være galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en saab for noen år siden. Da veivakselgiveren tok kvelden , så kunne man kinne starteren så lenge man hadde batteri nok, uten anntydning til start. Man kunne se at det var veivakselgiveren ved at turtelleren ikke gjorde utslag når man dro rundt motoren på starteren. Vet ikke om det er likt på BMW når kam/veiv aksel sensor streiker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Kamaksel/veivakselsensor?

 

 

6 timer siden, dopus skrev:

hadde en saab for noen år siden. Da veivakselgiveren tok kvelden , så kunne man kinne starteren så lenge man hadde batteri nok, uten anntydning til start. Man kunne se at det var veivakselgiveren ved at turtelleren ikke gjorde utslag når man dro rundt motoren på starteren. Vet ikke om det er likt på BMW når kam/veiv aksel sensor streiker.

Skal ta en titt i morgen. Da kan jeg få sett om den sensoren fungerer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke bruke startgass på en BMW injeksjonsmotor. Om du ikke tar en diagnose må du tippe deg fram ala veivakselsensor (den vil starte men gå av med engang motorhjernen merker feil signal). Om du ikke har diagnose må du motstandsmåle sensoren, har ikke data her på denne pcn hvilken ohm du skal ha så præv å google. Det er også ikke uvanlig at EWS må synkronyseres på nytt på disse. Om nøkkel er kommet ut av sync med bilen må dette kodes. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, quandt1960 skrev:

Må ikke bruke startgass på en BMW injeksjonsmotor. Om du ikke tar en diagnose må du tippe deg fram ala veivakselsensor (den vil starte men gå av med engang motorhjernen merker feil signal). Om du ikke har diagnose må du motstandsmåle sensoren, har ikke data her på denne pcn hvilken ohm du skal ha så præv å google. Det er også ikke uvanlig at EWS må synkronyseres på nytt på disse. Om nøkkel er kommet ut av sync med bilen må dette kodes. 

Den fyrer ikke i det heletatt. Det er ingen tenning som høres. Prøvde med startgass for å se om det skjedde tenning. Hørte fra en mekaniker kompis at hvis veivakselgiveren (crankshaft sensor) var dau, så ville ikke bilen vite når den skulle tenne. Dermed så velger den ikke å denne i det hele tatt.

og den veivakselgiveren sitter på siden av motoren under alt av insug? Hvis jeg husker riktig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5.12.2018 den 14.52, dopus skrev:

hadde en saab for noen år siden. Da veivakselgiveren tok kvelden , så kunne man kinne starteren så lenge man hadde batteri nok, uten anntydning til start. Man kunne se at det var veivakselgiveren ved at turtelleren ikke gjorde utslag når man dro rundt motoren på starteren. Vet ikke om det er likt på BMW når kam/veiv aksel sensor streiker.

skjekket litt rundt og det viser seg at på bmwen så går ikke turtallet opp før motoren fyrer. Det er fortsatt ikke tegn til fyring i selve bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Osnes skrev:

Den fyrer ikke i det heletatt. Det er ingen tenning som høres. Prøvde med startgass for å se om det skjedde tenning. Hørte fra en mekaniker kompis at hvis veivakselgiveren (crankshaft sensor) var dau, så ville ikke bilen vite når den skulle tenne. Dermed så velger den ikke å denne i det hele tatt.

og den veivakselgiveren sitter på siden av motoren under alt av insug? Hvis jeg husker riktig

 

6 timer siden, quandt1960 skrev:

Må ikke bruke startgass på en BMW injeksjonsmotor. Om du ikke tar en diagnose må du tippe deg fram ala veivakselsensor (den vil starte men gå av med engang motorhjernen merker feil signal). Om du ikke har diagnose må du motstandsmåle sensoren, har ikke data her på denne pcn hvilken ohm du skal ha så præv å google. Det er også ikke uvanlig at EWS må synkronyseres på nytt på disse. Om nøkkel er kommet ut av sync med bilen må dette kodes. 

hørte at turtallet ikke gikk opp før motoren hadde fyrt opp, som sagt så fyren den ikke i det hele tatt. bare stårog cranker dagen lang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive