Gå til innhold

Dele/fikse lykter som kondenserer på F10/F11


Conquest
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Om du skal dele de ville jeg kjøpt inn butyllim for å tette lyktene med. Ofte det limet som er brukt orginalt.
Finner du en åpning på baksiden av lykta ville jeg kanskje teipet fast en silicagel pose over åpningen, det trekker ut fukten.

Hei, det blir dugg når jeg vasker bilen og i fuktig vær. Jag har brukt silica poser og åpnet lokket og det fungerer, men vil ta grep og få de tette. hvis de ikke må være åpne for å få ut kondens, da stopper det seg selv...  Men jeg trodde de lakk i limet mellom glass/plast og bakdelen.. Men vet ikke om det går å dele lykta. Dette er jo en gjenganger på f10/11 mod. 

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke giddet å dele opp lykta og potensielt risikere å ødelegge hele skitten pga kondens. Skjer så og si med alle lyktene på F1X, og sikkert andre biler også. Så lenge det er "tåke" og ikke vanndråper som samler seg, så er det best å bare la det være slik. 

Min får også kondens, som oftest i nedre del av lykta. Det går for min del mest over det estetiske framfor det funksjonelle. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips som jeg følte hjalp i fuktig vær var å vri lysbryteren fra auto (som betyr kun lys i ringene i dagslys) til vanlig kjørelys. Hvis du har xenon så hjelper dette med å varme opp og holde lykta tørr. Kan også la bilen stå å svive litt etter vask med fjernlyset på, bixenon avgir god varme 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎12‎.‎2018 den 17.41, ///M-ini95 skrev:

Ville ikke giddet å dele opp lykta og potensielt risikere å ødelegge hele skitten pga kondens. Skjer så og si med alle lyktene på F1X, og sikkert andre biler også. Så lenge det er "tåke" og ikke vanndråper som samler seg, så er det best å bare la det være slik. 

Min får også kondens, som oftest i nedre del av lykta. Det går for min del mest over det estetiske framfor det funksjonelle. 

 

Hei, har funnet ut at det er nesten umulig å få av glasset helt. Og ja, det er kun "tåke" film i nederste del. 

Tenkte jeg skulle prøve å legge en stripe med Creeping crack Cure i mellom glass og lyktehus. Det er som du sier kun det estetiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10gsilica  i hvert lyktehus, klarte å spise opp den fukten som kommer.

Kjørte inn i en fuktig vaskehall fra -2grader, vasket og tørket over bilen. var der ca 40min. kjørte ut og satte lysene i park og kjørte hjem. Ingen tegn til dugg i lykter :)

Så da lar jeg være og demontere de for å forsegle kanten av glasset på nytt...

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...