Gå til innhold

Bmw x5 e70 PDC trøbbel


Tullerici
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! 

 

Har en bmw x5 e70 som irriterer meg ganske mye om dagen.!

 

kjøpte denne bilen og eier sa at sensor foran høyre måtte skiftes å fulgte med ny, denne skifta jeg men fikk forsatt samme feil melding i Idrive og forsvinner ikke selv med sletting.

kjøpte så Delphi diagnose og carly og testet med begge to men får opp Converter supply. Så jeg kjøpte ny modul/brukt med garanti og skiftet denne men samme problem forsatt, koblet så av midterst kobling på modul « hvit ledning « da får jeg strøm i sensorene foran men ikke noe hjelp i Idrive og forsatt ingen funksjon men kjenner vibrering med fingrene på sensorene.

koblet i hvit ledning og ut med den svart og da var det converter supply, koblet sv den andre svarte så funket ikke ryggekamera/manuell bryter i bil. 

 

Koblet så ut den hvite igjen å klarte å få opp at sensor foran på førerside ytterst var ødelagt så skifta jeg den så får jeg opp det bilde viser!  Har jeg alle ledningene tilkoblet får jeg kun converter supply og short to ground.   

 

Noen som har gode råd til dette problemet? Da jeg er temmelig lei av varsellys hver gang bilen startes! Og ikke minst 2500kr rett i boss siden ny modulen har samme feilmelding i..  

 

og ja! Når alle kontaktene « 3 « er tilkoblet modul så kjenner jeg ingen vibrering foran eller bak.  Får kun til foran om hvit kabel er frakoblet.

 

 

ja jeg har googlet og lest en god del men får ikke dette til 😴

 

mvh

Richard

EAFE8712-DB91-4065-8E82-0B0FED78CAFF.png

3891A790-0983-4520-BD1E-9C0DF9ABDEC9.png

Endret av Tullerici
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfart at ved PDC feil der knappen blinker = som oftest er defekt modul, men feilmeldingen må slettes før en setter i ny kontrollmodul og når den gamle er koblet fra.

Riktig nok på E60, men verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tullerici skrev:

Hei! Koble ut 1 og 1?  Etter 1 er koblet ut å feil  converter supply kommer så skal jeg koble ut 1 til uten å koble inn igjen første sensoren? Forsette slik til evt alle sensorene er frakoblet ?

Ta en om gangen. Sett på sensoren tilbake hvis samme feilene dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da får jeg teste dette. Men det må vær sensorene bak. Får når jeg kobler av midt kabelen « hvit kontakt « på pdc modul så får jeg vibrering i sensorene foran utenom 1 så jeg skifta den sp alle foran vibrere.  Gjør jeg omvendt så er det ingen liv i sensorer bak.  Og har jeg alle 3 kontaktene i modulen så er det ikke liv sensorer foran eller bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...