Tbk Skrevet Januar 21, 2019 Share Skrevet Januar 21, 2019 Har en x5 2005 modell. Batteri lampa lyste. Stoppet tvert og rett på verksted. De byttet batteri og et reele som var brent til motorstyring. Henter den ut og 5 km seinere lyser lampa igjen! Jeg blir fortvilet. Er det noen tips her? Skal sies at begge front dører har slitt låskasse som er byttet. Rett etter er ene døra ikke mulig å få opp. Er det mekanikk der som kan påvirke? Sentrallås fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 21, 2019 Share Skrevet Januar 21, 2019 Det som kanskke er lettest først er å se på spenning ved tomgang. Så kan det være greit med diagnose. Deretter er det kanskje greit å se på ledningsnett og lese om batterilampe for å forstå hvorfor den lyser. Hva er det som trigger batterilampe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbk Skrevet Januar 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2019 Takk. Prøver uten å få tusenlapper på diagnose i boka står det at dette har med reima å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbk Skrevet Januar 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2019 34 minutter siden, Otis skrev: Det som kanskke er lettest først er å se på spenning ved tomgang. Så kan det være greit med diagnose. Deretter er det kanskje greit å se på ledningsnett og lese om batterilampe for å forstå hvorfor den lyser. Hva er det som trigger batterilampe? Takk. Prøver uten å få tusenlapper på diagnose i boka står det at dette har med reima å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 21, 2019 Share Skrevet Januar 21, 2019 Det er nok endel det kan være, og reima er en del av den. Men da burde det ikke blitt fikset ved besøk på verksted, såfremt du ikke hadde maks uflaks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbk Skrevet Januar 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2019 Takk😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Januar 21, 2019 Share Skrevet Januar 21, 2019 Og du har utelukket dynamo feil? Er vel sånn på disse som E39, E38 og tilsvarende at når den lampa lyser så er det som regel dårlig spenning fra dynamo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbk Skrevet Januar 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2019 10 minutter siden, RemyNG skrev: Og du har utelukket dynamo feil? Er vel sånn på disse som E39, E38 og tilsvarende at når den lampa lyser så er det som regel dårlig spenning fra dynamo. De påstår at detteer sjekket men jeg er og litt der. Bra med alle råd her. Må bare få bilen tilbake på verksted imorgen og kreve en ny sjekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 21, 2019 Share Skrevet Januar 21, 2019 Be om spenningsfallmåling mellom dynamo og batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbk Skrevet Januar 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2019 9 minutter siden, Kvasi skrev: Be om spenningsfallmåling mellom dynamo og batteri. Takk 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 21, 2019 Share Skrevet Januar 21, 2019 Holder en knapp på ladefeil. Typisk er det nedslitte børster som er problemet. Hvor langt har bilen gått? Mye over 260k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Januar 21, 2019 Share Skrevet Januar 21, 2019 Btw så er det en annen tips på disse instrument panelet så er det hidden menu som man kan åpne. Der er det også muligheter til å se hvor mye bilen lader med motoren på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbk Skrevet Januar 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2019 1 time siden, FredrikE24 skrev: Holder en knapp på ladefeil. Typisk er det nedslitte børster som er problemet. Hvor langt har bilen gått? Mye over 260k? Rundt 270 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 22, 2019 Share Skrevet Januar 22, 2019 Da finner du typebetegnelsen på dynamoen. Og bestiller en regulator til denne på EBay og bytter. Koster rundt 150 spenn. så bytter du denne, så vil du nok se at børstene på den gamle er nedslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbk Skrevet Januar 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2019 18 timer siden, FredrikE24 skrev: Holder en knapp på ladefeil. Typisk er det nedslitte børster som er problemet. Hvor langt har bilen gått? Mye over 260k? Rundt 270 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå