Gå til innhold

Bytte sensor innsugningsluft på min bmw e39


Kenneth V
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Kenneth V skrev:

Takker for tipset, men det er ikke luftmengde måleren det er snakk om

Det skal være den på bildet over, tror den regulerer luften til varmeapparate.

Det er ikke lenket til LMM?

Bildet du la ut og tegningene i lenken jeg la ut er helt like iallefall9lt47Ts.png.4530a40a7212921ed3602d200f2daaec.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du har linket og avbildet av sitter rett under dekselet på innsuget nær blokka på M52TU. Sånn jeg forstår har den ingenting med temperaturen inni bilen å gjøre. Den måler tempen inni innsuget med tanke på blandingsforholdet.

 

Hvis du sliter med temperaturen inni bilen med tanke på varmeapparatet så er det noe anner som gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kenneth V skrev:

Takker for tipset, men det er ikke luftmengde måleren det er snakk om

Det skal være den på bildet over, tror den regulerer luften til varmeapparate.

Hei. Denne sensoren du viser til måler lufttemperaturen før den entrer innsuget og motoren til slutt. Den sender et signal til motorhjernen for blant annet beregning av antenningspunkt av drivstoffet. Den befinner seg under gasspjeldhuset og er ført inn i manifold på undersiden. Du må demontere gasspjeldhuset for å komme til. De er enkel å bytte å vil gi de fleste en ganske ny opplevelse av motoren om den aldri er blitt byttet. Utfordringen med disse er at de blir helt nedoljet pga avdamping i veivhuset som da blir resirkulert tilbake til innsuget via veivhusventilasjonen. Dermed kan den gi feil temperatur til motorhjernen med noe røffere og dårligere gange, spesielt ved kald motor. Byttet min i høst og merker stor forskjell. Vel og merke en M52 motor men mener erindre det er likt på M52TU og M54

 

sensor1.jpg

sensor2_LI.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...