Gå til innhold

Right dipped beam failure ??


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

Feilmelding som i overskriften  

Ser mens jeg kjører at det er rosa/lilla lys ut høyre lykt. Plutselig ingen lys så vanlig lys og tilbake til rosa/lilla 

er dette pæren som ryker ? 

Er det D1S til 320dx 2009 ( 10 mod ) ? 

Noen anbefalte steder å kjøpe pære? Dyrt i Norge. 

Noen spesielle utgaver som er anbefalt? Mener å huske flere skriver om nightbreaker eller noe ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte vanskelig å si fordi det kan også være tenneren, ballasten som snart dør.
Det letteste du gjør får du kjøper deler du ikke trenger er å kryssbytte og se om problemet flytter seg til den andre lykten der det virker helt fint. Er det bare pæren som snart ryker så husk å bytte begge samtidig slik at du ikke får fargeforskjell.

 

..men til pærer så har jeg selv nå nylig kjøpt disse:
https://www.9rds.no/collections/oem-xenonpaerer/products/2x-d1s-xenonpaerer-osram-xenarc-66140-cbi

og meget fornøyd der i forhold til originale. Her er det flott hvitt lys.
Til din bil skal du vel ha D1S.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Amistad skrev:

Feilmelding som i overskriften  

Ser mens jeg kjører at det er rosa/lilla lys ut høyre lykt. Plutselig ingen lys så vanlig lys og tilbake til rosa/lilla 

er dette pæren som ryker ? 

Er det D1S til 320dx 2009 ( 10 mod ) ? 

Noen anbefalte steder å kjøpe pære? Dyrt i Norge. 

Noen spesielle utgaver som er anbefalt? Mener å huske flere skriver om nightbreaker eller noe ...

Skjedde akkurat det samme på min F11 for et par måneder siden, var kun xenonpæra som måtte byttes. På D1S følger ballasten med (den og pæra er én enhet). Jeg kjøpte Osram Cool Blue Intense fra Lichtex, kjapp levering og gode priser! Byttet pærene selv, gikk enkelt og greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2019 den 19.38, Reef89 skrev:

Det er ofte vanskelig å si fordi det kan også være tenneren, ballasten som snart dør.
Det letteste du gjør får du kjøper deler du ikke trenger er å kryssbytte og se om problemet flytter seg til den andre lykten der det virker helt fint. Er det bare pæren som snart ryker så husk å bytte begge samtidig slik at du ikke får fargeforskjell.

 

..men til pærer så har jeg selv nå nylig kjøpt disse:
https://www.9rds.no/collections/oem-xenonpaerer/products/2x-d1s-xenonpaerer-osram-xenarc-66140-cbi

og meget fornøyd der i forhold til originale. Her er det flott hvitt lys.
Til din bil skal du vel ha D1S.

samme pærene du kjøpte som han under skriver om det? Halv pris via Lichtex ser det ut til. 

Takk for hjelpen. 

21 timer siden, Walkabout skrev:

Skjedde akkurat det samme på min F11 for et par måneder siden, var kun xenonpæra som måtte byttes. På D1S følger ballasten med (den og pæra er én enhet). Jeg kjøpte Osram Cool Blue Intense fra Lichtex, kjapp levering og gode priser! Byttet pærene selv, gikk enkelt og greit det.

Da slipper jeg å bytte om for å sjekke ballaster da? Genialt. 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Reef89 skrev:

Nja, ballasten er styreenhet som sitter under lykten. Tenner Sitter fast i pæra.

ahh takk igjen :) 

da skifter jeg om i morgen for å sjekke om det er pæren da :)

Så går jeg for CBI pærer. Seg også en film du kommenterte på i en annen tråd. 

De ser jo kjempe bra ut i aksjon :)

 

ps ser pærene i din butikk koster 2000 mens i den tyske koster de 1000 inkl frakt. 

Blir det mye toll moms gebyrer på dette slik at vinningen går opp i spinningen ?

 

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Amistad skrev:

 

ps ser pærene i din butikk koster 2000 mens i den tyske koster de 1000 inkl frakt. 

Blir det mye toll moms gebyrer på dette slik at vinningen går opp i spinningen ?

 

Det vet jeg ikke, da må du nesten høre med de som selger de. Pass også på at du får ekte da og ikke kopi som der florer av på nettet. Esken ser helt lik ut som originale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...