jepekj Skrevet Februar 7, 2019 Share Skrevet Februar 7, 2019 Regner med det er folk her som her gjort dette. I så fall taes tips imot med stor takk. Bilen nekter å starte, kommer bare opp et sånn gløde symbol i dashen og ingenting skjer. Har byttet alle glødeplugger no og skulle prøve å finne releet. Og joda, vekk med plastikk under motor og rett over venstre motorfeste sitter det. Men å komme til å få det ut? Ikkje begriper eg korleis det kan gå til. Må legge til at eg prøve å gjøre det liggende på bakken med bilen jekket opp på bukker. Tips anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Februar 7, 2019 Share Skrevet Februar 7, 2019 No vet jeg ikke hvordan det er i E90 med m47, men ingen problem å gjør det fra oversiden på M57. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 7, 2019 Share Skrevet Februar 7, 2019 Riktignok så klarte ikke jeg å skifte relé på m57 uten å ta av innsuget. Men @jepekj kan jo sjekke manualen på newtis.info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet Februar 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2019 Var ikkje mykje info å hente i manualen, men takk for den linken. Trur eg må slepe bilen avgårde og få den opp på en bukk. Muligens enklere då Necessary preliminary tasks: Switch off ignition E46, E60, E61: Remove reinforcement plate Remove underbody protection Note: Installation location: on intake air manifold, bottom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet Februar 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2019 Men er det vanlig at bilen ikkje vil starte? Den prøve ikkje kjinne en gang. Er riktignok under 5 grader her... Vil den starte når tempen stiger over 5? Virker som om det er 5 grader som er limit for gløding: Max. heating time in sec. with Heating times during preheating in seconds at - Cooling temperature > 5 °C s 0 - Cooling temperature < 5 °C s > 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 7, 2019 Share Skrevet Februar 7, 2019 Byttet releet på en 2006 E91 320d i 2012/13. Det var en enkel affære det. Jeg er litt gullfisk, da det er 6-7 år siden; men mener jeg måtte av med kupefilteret, motordeksel og innsuget. Men da var det ikke glødepluggreleet, det var et slikt multi-purpose-relee... Alt for lenge siden jeg har skrudd, men mener det lå i fremkant av motor enplass på passasjerside. Like symptom som på din. Releet koster 150,- , gjorde ihvertfall det. Istedefor 1000-ish som glødepluggreleet koster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 7, 2019 Share Skrevet Februar 7, 2019 Om ikke motoren vil forsøke å starte engang, så er det ikke relé. Ikke noen klikkelyder, manglende lys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 7, 2019 Share Skrevet Februar 7, 2019 (endret) 7 timer siden, Otis skrev: Om ikke motoren vil forsøke å starte engang, så er det ikke relé. Var det med min case. Ikke antydning. Leste på nett og fant et forum hvor de beskrev dette, skudd i mørket og det var så simpelt som et relee. Som jeg beskrev i linken jeg linket til. Jeg finner ikke forumet jeg fant det i igjen. Og jeg har helt rævva husk til å huske hvor det var(lokasjon), men mener jeg måtte av med litt for å nå til, hvis ikke det var noe annet, jeg gjorde to fiks på den bilen sjø🤷♂️ Endret Februar 8, 2019 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet Februar 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2019 (endret) 7 timer siden, Otis skrev: Om ikke motoren vil forsøke å starte engang, så er det ikke relé. Ikke noen klikkelyder, manglende lys? Nja, noe klikking kanskje men svært begrenset. Dette symbolet kjem opp Og så kommer melding "Pre Heating" opp i navigasjons skjermen. (på info linjen i nedre kant) Feilkoder var på alle fire glødeplugger. og en eksostemp. Det var alt. Men litt rart at den ikke vil prøve å starte en gang slik som denne gjør: Endret Februar 8, 2019 av jepekj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 8, 2019 Share Skrevet Februar 8, 2019 Det er akkurat det jeg og mener. Den skal forsøke å starte selv med defekt glødeplugger eller relè. Men så sier jo Marius2002 at hans bil IKKE ville forsøke å starte, og det gir egentlig ingen mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 8, 2019 Share Skrevet Februar 8, 2019 40 minutter siden, Otis skrev: Det er akkurat det jeg og mener. Den skal forsøke å starte selv med defekt glødeplugger eller relè. Men så sier jo Marius2002 at hans bil IKKE ville forsøke å starte, og det gir egentlig ingen mening. Ikke min gamle, men ja, irrelevant. Det var bare dødt. Byttet releet jeg nevnte og vipps bilen startet. Det var vel M47 dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet Februar 8, 2019 Share Skrevet Februar 8, 2019 Tror dere snakker om forskjellig ting her. Ser i tråden din Marius at du linker til et delenr. Det er jo et tradisjonelt rele. "Gløderele" som det er snakk om her, er kun en modul. Dette var defekt i min 118D (M47N2). Men bilen startet likevel. Må bare ha rikelige mengder strøm. Min løsning var å kutte opp modulen og lodde på et par ledninger til kretskortet som det var brudd i. Veldig ofte at dette er feilen. Vil anbefale trådstarter og titte mer på det Marius snakker om, hvis bilen ikke kinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet Februar 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2019 Kan det være starter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 8, 2019 Share Skrevet Februar 8, 2019 Jeg er enda mer betenkt da @jepekj har i sin signatur en 320iAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet Februar 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2019 (endret) 13 minutter siden, Otis skrev: Jeg er enda mer betenkt da @jepekj har i sin signatur en 320iAT Hrrhrhr, var min første 320 det. Har nok DIESEL no ja. Sånn då har eg oppdater Endret Februar 8, 2019 av jepekj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå