hasse Skrevet Februar 11, 2019 Share Skrevet Februar 11, 2019 Dette oppstod etter at bilen har stått en stund. På høyt turtall går bilen som den skal, men under 3000 o/min fusker den og vibrerer mer enn vanlig. Tok i bruk bilen i dag, etter en periode med utbedringer på bremser og understell. Bilen har stått 4 uker ute i varierende temperaturer -15 til +5 grader, så jeg gjetta først på kondens. Samtidig litt rart siden tanken var 2/3 full. Har fylt den opp og kjørt en lengre tur uten at det har endret seg. Sjekka slangen mellom luftfilterboks og innsug, da jeg hadde lekkasje i denne en gang tidligere, med lignende symptomer. Er det smartest å gå til verksted og se på feilkode først? Bilen har «bare» 200.000 på telleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehagen5150@gmail.com Skrevet Februar 11, 2019 Share Skrevet Februar 11, 2019 Ta ut coilene, se om det lekker fra toppdekselpakningen. visst det ligger olje nede langs pluggene kan det fort bli overslag. test med andre coiler også eventuelt. sjekk også slangen til lmm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasse Skrevet Februar 11, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2019 Takk for tips! Mulig det er irrelevant, men det ble bytta olje og filter i perioden da bilen stod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehagen5150@gmail.com Skrevet Februar 11, 2019 Share Skrevet Februar 11, 2019 har nok ikke noe med saken og gjøre, med mindre du har sølt masse olje hehe. Hadde lignende problemer på en 320. DA var det olje lekkasje + to dårlige coiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasse Skrevet Februar 11, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2019 Supert! Var ikke jeg som bytta olje, men jeg skal høre med mekanikern. Høres kurant ut. Har googlet litt, og det gikk mye i coil. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehagen5150@gmail.com Skrevet Februar 11, 2019 Share Skrevet Februar 11, 2019 Bare hyggelig. håper det løser seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 11, 2019 Share Skrevet Februar 11, 2019 Jeg hadde en E39 med M52B20 motor som gikk urent opp til 3000rpm, deretter begynte den å gå bedre.. Dette forsvant etter jeg byttet ut noen av coilene (hadde ikke tilgang på diagnose så ble bare byttet random) men denne fjuskingen forsvant. Så sjekk om du får noe feilkoder på en eller flere sylindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasse Skrevet Februar 11, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2019 Her var det mye velvilje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 12, 2019 Share Skrevet Februar 12, 2019 I rekkefølge jeg ville sjekket det på, topplokkpakning/olje i pluggbrønn-henger sammen med overslag til coil, veivhusvent, tomgangsregulator, coiler, dyser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Februar 13, 2019 Share Skrevet Februar 13, 2019 Fjusker på tomgang? Dra ut en og en coil, om bilen fjusker mer når du drar ut kabel så funker coil. Er det ingen forskjell så har du dårlig coil/tennplugg. Bytt om på den aktuelle og f.eks sylinder 3, om den tenner da så har du dårlig tennplugg. Er ganske så vanlig med vanndannelse i sylinder 5-6, vannet renner nedi der og da blir det overslag. Fullt av olje= toppdekselpakning(som nevnt over) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasse Skrevet Februar 13, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2019 Takk for alle innspill! Jeg bytta pluggene og rensa kontaktpunktet mellom coil og plugg. Nå går bilen fint igjen. Disse pluggene har nok sitti der alt for lenge. Plugg 5 hadde ikke elektrode! Jeg bytter toppdekselpakning etterhvert. Det var nokså grisete, men jeg rekker å få tatt avgasstesten som gjenstår på EU-kontrollen. viggo E34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 13, 2019 Share Skrevet Februar 13, 2019 Vær forsiktig når du bytter toppdekselpakning, de er sprø som chips så sørg for at ingenting havner med i toppen/ventilene. husk å bruke Dreibond 1209 på skjøtene og spisse kanter mellom toppen og deksel. Hvis ikke vil du få oljelekkasjer der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå