Gå til innhold

F11 elektrisk hengerfeste vil ikke slå seg inn. ingen lys i hengerknappen


dopus
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle slå inn det elektriske hengerfeste på min 2013 bmw f11 etter å hatt det stående ute ca en uke. Trakk henger forrige helg.

Men det vil ikke inn. Ikke anntydning til å prøve i det hele tatt. Oppdaget at det ikke er lys i hengerfeste knappen heller. Har sjekket sikring 19,100,145 og 148 som skal være relatert til henger følge sikrings oversikten, men alle disse ser hele og greie ut (ved visuell inspesksjon)

 

sjekket også med rheingold, slettet en feilmelding om defekt bremselys på henger, men ikke noe forskjell. Virker fremdeles ikke. ligger ingen andre feilmeldinger lagret.

 

Er det andre sikringer som går mot hengerfeste??? med tanke på at trykknappen ikke lyser opp!?!?!?!?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det løste ingenting, er hverken grønnt eller rødt lys i knappen.

 

Har vært inne og kjørt ISTA , og prøvd å tvanngskjøre det inn.Da hører jeg to veldy lave klonke lyder, men deretter skjer det ingenting.

Men får kontakt med hengermodulen og microbrytere og slikt. får google litt. Vet disse festene har noen svakheter i tannhjulene...kanskje det kan være problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke den microbryteren som er i hengerfeste kontakten. Ser på nettet at den kan være en hyppig årsak til hengerfeste problemer. Så får vi se. Skulle den henge så kan den forårsake at feste ikke går inn.

 

Har ikke vært noen anntydning til tull ved inn/ut kjøring av festet tidligere, så synes d er litt rart hvis det skulle vise seg å være tannhjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret meg selv, i tilfelle noen andre har samme problem. Sprayet kontaktrens/wd 40 i hengerfeste kontakten på fredag.

Uten å ha gjort noe mer så virket det plutslig i dag.

Min teori er at bryteren som sitter i den 13 polte kontakten har hengt seg opp i innpresset posisjon, da brytes strømmen til hengerfeste motoren, for at dette ikke skal kunne kjøres med henger tilkoblet. Nå som wd40/kontaktrens har fått virket en stund så har bryteren løsnet igjen og poppet ut i posisjonen den skal ha når henger ikke er koblet på, og da er strømmen tilbake til motor/knapp.

 

Testet knappen og den ser ut til å fungere slik den skal nå i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm kontakten som sitter i 13 pins kontakten på min preface da blinker den grønt kjapt i en periode, har aldrig hatt problemer med at den har vært helt død. Til tross for at jeg har glemt adaptere og bryteren har også hengt 2 ganger, men får altid lys i knappen.

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet det. Når jeg trykker inn bryteren i 13 pols pluggen så forsvinner lyset i inn/ut knappen. Når jeg slipper opp bryteren i hengerkontakten så lyser det grønnt i inn/ut knappen. Er en 2013 f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har vært noen endringer på modulen, så er godt mulig de har fjernet varslingen, men synes det er snodig og gjøre det. Hadde det vært at de hadde lagt til feilmeldingen så hadde det vært annerledes, men det er mulig at dette kan ha bli oppdatert før import av bilen så skal ikke skrive det i stein, men har ikke foreligget noe dokumentasjon på at dette skal være byttet på noe tidspunkt. 

Supersedes:

71606850460
(06/01/2011 — 06/13/2013), Exchangeable retrospectively
71606796905
(03/01/2010 — 06/09/2011), Exchangeable retrospectively
71606794115
(03/01/2009 — 03/24/2010), Exchangeable retrospectively
71606793966
(02/09/2009 — 02/19/2009), Exchangeable retrospectively
71606790250
(09/01/2008 — 02/13/2009)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...