Gå til innhold

1989 bmw 320 e30 ulyd og dårlig aks


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en 1989 e30 320 med litt fusk. 

Når jeg kjører så kommer det ulyd, romling. Bilen går også veldig dårlig i hastighet og i aks er den som en hiace. Virker som den har motstand. Sjekket og bremsene ligger ikke på. Temp på motor er normal.

Bilen har 16toms felger og kan det være noe med dette tro? Det kommer ifra 60-100km og virker som bilen skal ta av. Har sjekket litt og dekk/felg tar ikke borti skjermer eller dempere.

har lyttet og klarer bare høre at lyden kommer fra front av bilen. Når jeg svinger mot høyre kommer det mer lyd, mens det blir mer borte når jeg svinger mot venstre.

 

må få bilen på bukk og sjekke under, men noen som vet hva som kan være symptomene på disse tingene?

 

la ved et lydklipp, høres værre ut enn en hiace.

 

takk for tips

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt å si nøyaktig hva det kan være siden det kan være så mange ting. Men det er alltid greit å begynne med de enkle og billige tingene. Jeg er mest fornøyd med tennplugger fra NGK til M20 motorene. Bosch er bra det også,bruker det på M50 motoren min nå. Originale plugger har jeg aldri hatt på M20,så det kan jeg ikke uttale meg om.Men dem er nok ikke noe dårligere enn plugger fra NGK og Bosch.

Hvis hjullageret ditt har rast skikkelig,så kan det skape mye motstand.

Men hvis du føler at det har noe med selve motoren å gjøre så er jo plugger,pluggledninger og luftfilter en ting  å sjekke. Videre ville jeg ha sjekke veivaksel sensoren som sitter over triggerhjulet  foran på motoren. Falsk luft er jo heller ikke uvanlig på M20,men tenker at du ville ha merket det på tomgangen.Temperatur sensoren som sitter i termostathuset er jo også en gjenganger,det er to stykk en blå og en svart.Jeg mener å huske at det er den svarte temperatur sensoren som kommuniserer med hjernen om hvor mye bensin motoren skal få,utifra hvilken temperatur motoren har. Kompresjon,bensintrykk, coil, luftmassemåler og lambdasonde er andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kristian 325 skrev:

Vondt å si nøyaktig hva det kan være siden det kan være så mange ting. Men det er alltid greit å begynne med de enkle og billige tingene. Jeg er mest fornøyd med tennplugger fra NGK til M20 motorene. Bosch er bra det også,bruker det på M50 motoren min nå. Originale plugger har jeg aldri hatt på M20,så det kan jeg ikke uttale meg om.Men dem er nok ikke noe dårligere enn plugger fra NGK og Bosch.

Hvis hjullageret ditt har rast skikkelig,så kan det skape mye motstand.

Men hvis du føler at det har noe med selve motoren å gjøre så er jo plugger,pluggledninger og luftfilter en ting  å sjekke. Videre ville jeg ha sjekke veivaksel sensoren som sitter over triggerhjulet  foran på motoren. Falsk luft er jo heller ikke uvanlig på M20,men tenker at du ville ha merket det på tomgangen.Temperatur sensoren som sitter i termostathuset er jo også en gjenganger,det er to stykk en blå og en svart.Jeg mener å huske at det er den svarte temperatur sensoren som kommuniserer med hjernen om hvor mye bensin motoren skal få,utifra hvilken temperatur motoren har. Kompresjon,bensintrykk, coil, luftmassemåler og lambdasonde er andre ting.

Takk for info. Skal gå igjennom og sjekke alt. Skal bytte plugger og ledninger mm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...