Gå til innhold

Vurderer å kjøpe X5 E70


jeffen
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut min 2011 mod 520d f11. I en X5 e70 med 3.0L å 245hk

det jeg lurer på er driftskostnader på disse mot f11?

di jeg har sett på er 2009-2010 mod kjørt rundt 150.000km

hva er lurt å sjekke?

 

Endret av jeffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2009-2011 har forskjellige motorer og girkasser, så de er ikke like. Det kalles for en facelift/LCI, og den kom i 2010.

Men en 235hk, før 2010 er det beste valget om man skal tenke på kostnader for drift mtp potensielle feil.
En 245hk har 8 trinns girkasse og en "ny" motor og bruker kanskje mindre drivstoff. Men dessverre så har N57, som den kalles, problemer med registerkjede samt høytrykkspumpe for diesel. Ganske så kjente problemer og svært dyre å fikse.

Jeg har personlig vurdert E70 i et par år, og klarer ikke å få meg til å kjøpe en svært potensiell utgiftsbombe, som jo 2010 og opp er!

Ellers er dette holdbare biler og har stort sett lite problemer. Men en gjenganger er jo forstilling og fordelingskasse evt styring av fordelingskassen. Elektronisk brekk er også et lite problem har jeg lest. Biler med adaptive drive virker å ha solide dempere, men når de går i stykker så er 10k per demper! Comfort access dørhåndtak er jo også et lite problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en annen side så har N47 i F11 han har nå akkurat de samme risikoene med registerkjede/høytrykkspumpe. 😅

Registerkjede kan ryke på 235hk også. Men der slipper man i hvertfall at registerkjedet er på baksiden av motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Otis skrev:

Det er litt feil å si at registerkjede kan ryke på en M57 235hk også, selv om det faktisk kan skje. Det er et problem som nesten ikke oppstår kontra N47/N57.

Har da vært noen registerhavari på M57N2 🤔 Lå f.eks nylig en E70 235hk med 180k (?) på telleren som hadde hatt registerhavari. 

Så var det noen med E60 som hadde hatt havari før 200k også, så de høres ikke helt frisk ut de heller 🤷‍♂️

Ser jo diverse N57 biler som fint passerer 200k uten havari også 👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en nå med dette skinn interiøret:Skinn Merino 70 Skifer 

 
IND.ERW.LEDERAUSST.SCHIEFER (ZAP1)

 

Liker alt uten om dette, hva mener folket om dette?

Vil det være umulig å selge denne senere på grunn av dette? Eller vil det være noe alle henger seg opp i?

 

dette er en 2009 mod km 149.000 m sport.sort met farge

pris 299.000

 

Endret av jeffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes alltid noen son kjøper. Jeg ser konsekvent etter biler som ikke har svart skinn. Egentlig kun fordi jeg ønsker å gå mot strømmen. Så kjøpere finnes. Så lenge det ikke er dakota skinn. Det føles billigere enn nappa og andre skinntyper. Skinntypen betyr mer enn fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det..nei ikke det verste jeg har sett :-) men så har den slik tre/valnøtt der den er sortpiano lakk på bildene dine her..vet dere om det fins ny trim til dette eller om det går å foliere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jeffen skrev:

Ja det er det..nei ikke det verste jeg har sett :-) men så har den slik tre/valnøtt der den er sortpiano lakk på bildene dine her..vet dere om det fins ny trim til dette eller om det går å foliere dette?

Det kan vel kjøpes nytt fra BMW, men det koster jo flesk.

Folie er vel et greit alternativ da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Driver å ser på x5 e70, og lurer da på om en som har p337 m-sport pakke, men også 2va adaptive drive. Er den da senket og blir enda stivere med sport knappen trykt inn? Eller beholder den komforten med sport av?

Jeg nemlig ikke ha en x5 med m-sport understell. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...