Gå til innhold

Fra el. comfortseter til el. sportsseter


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sikler (VELDIG) på en klin original E39 528i om dagen. Bilen har elektriske comfortseter, men om jeg kjøper denne kunne jeg tenkt meg sportsseter.

Så spørsmål - i forhold til el-kontakter, funksjoner på setene osv...vil det elektriske fungere om hverandre? 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det vil jeg tro ift hvordan filosofien pleier å være hos BMW mtp kompabilitet og forenklinger/effektivisering på fabrikken, kommer an på hvilke seter du har for mener de skiftet kontakt og ledningsnett en gang i 1999. Men komfortseter er langt bedre enn sport. De har minst like god støtte og langt flere innstillingsmuligheter. Du nedgraderer bilens verdi. Men om du digger sportssetene er det vel bare å kjøre på. Det hadde vært verre om du ikke hadde ledningsnettet klart som på min 528i som har vanlige mekaniske seter. Fins mye på google om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, quandt1960 skrev:

Hmm, det vil jeg tro ift hvordan filosofien pleier å være hos BMW mtp kompabilitet og forenklinger/effektivisering på fabrikken, kommer an på hvilke seter du har for mener de skiftet kontakt og ledningsnett en gang i 1999. Men komfortseter er langt bedre enn sport. De har minst like god støtte og langt flere innstillingsmuligheter. Du nedgraderer bilens verdi. Men om du digger sportssetene er det vel bare å kjøre på. Det hadde vært verre om du ikke hadde ledningsnettet klart som på min 528i som har vanlige mekaniske seter. Fins mye på google om dette

Takk for svar!

Dette høres jo logisk ut. Men når du sier dette med et skille i -99, så husker jeg nå dette fra «gamledager». Jeg får dypdykke litt i google akkurat rundt det.

Jeg sitter utrolig godt i sportssetene til BMW. Men skal sies at jeg ikke er særlig kjent med toppmodell comfortseter. Har tidligere kun hatt manuelle vanlige skinnstoler i E39. Så jeg kommer til å gi comfortsetene en sjanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Contour seter = komfort seter vel?

uansett E39 generasjonen hadde fantastiske sportsseter, i mine øyne de beste sportssetene BMW noen gang har laget. Samtidig har jeg hatt flere generasjoner med komfortseter og de som sitter i E39 er flate og er kanskje de svakeste av komfortsetene hittil. På E6* generasjonene er komfortsetene mye bedre igjen, men smaken er som baken, delt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Contour seter = komfort seter vel?

Nei.

Contour seter er igjen, en blanding av comfort og sport seter. Har knekk i ryggen OG justerbar lårstøtte. Comfort setene i E38/E39 har KUN knekk i ryggen. Ikke justerbar lårstøtte.

Men de er like DAGENS (E6x og nyere) comfort seter, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bytte mellom alle elektriske setene på E39/E38 ingen forskjell på hverken oppsett av det elektriske. Kun forskjell på når BMW byttet fra de svarte kontaktene til de gule. De gule kom når TUene ble bygd. 

Forøvrig så foretrekker jeg comfort setene framover sportsetene. Mest fordi man blir sliten i ryggen i lengden(kan være fordi jeg liker det komfortabelt). Men det trossalt 2 typer av disse. Vanlig skinn som er i de aller fleste E39/E38. Også er det nappa skinn som er en del mykere å sitte i. Det gjelder også for sportsetene samt contour. 

Sportsetene er ikke dum hvis man bygger inn øvre comfort delen så man får den knekken. Blir litt som contour setene. Har gjort det på bruksbilen og den er veldig behagelig å kjøre med nå enn det var tidligere. Har også contour stoler i andre bilen min og den synes jeg er meget ubehagelig på langtur. Mer sånn fat american stoler så man sitter ikke spesielt støpt i de hvis man ikke er av den super store figuren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...