Gå til innhold

Periodisk tung servostyring E91 (hydraulisk)


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Daniel. skrev:

Ok. Står CH11S på lokket (+ grønn stripe) så er rimelig sikker :) Får gjøre et forsøk.

Btw ganske sikker på at jeg så deg i Fyllingsdalen for et par timer siden. Morro å se originale E39er i trafikken :)

Hehe kan godt stemme ja ;) 100% org og EU godkjent idag uten anmerkning :) Var grønn stripe på min og siden den er kjøpt ny i Norge men den falt av, CHF11S er litt bedre i kulde. Kjøpte ny beholder hos GS av ZF type og den er merket i selve lokket. Min ble betydelig lettere på rattet etter en skikkelig flush og tømming av den gamle driten som var 21 år gammel. Da lever tannstangen et bedre liv etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, quandt1960 skrev:

Hehe kan godt stemme ja ;) 100% org og EU godkjent idag uten anmerkning :) Var grønn stripe på min og siden den er kjøpt ny i Norge men den falt av, CHF11S er litt bedre i kulde. Kjøpte ny beholder hos GS av ZF type og den er merket i selve lokket. Min ble betydelig lettere på rattet etter en skikkelig flush og tømming av den gamle driten som var 21 år gammel. Da lever tannstangen et bedre liv etterpå :)

Tøft, gratulerer 👍 Så flere rustne og utslitte E39er på vei hjem med E91 i går så var kjekt å se en skikkelig en.

Får satse på at ny olje holder hos meg også. Frister lite med å svi av 3-4 lapper på ny pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Tøft, gratulerer 👍 Så flere rustne og utslitte E39er på vei hjem med E91 i går så var kjekt å se en skikkelig en.

Får satse på at ny olje holder hos meg også. Frister lite med å svi av 3-4 lapper på ny pumpe.

Jeg prøver alltid å kjøpe brukt først, ofte kan ting faktisk repareres. Siste utvei er helt ny del. Sitter faktisk nå med vannhane og aux pumpe og renser en brukt en før jeg tar ut min som kortslutter i ny og ne med feilkode. Min servopumpe kom seg kraftig etter bytte av olje og spesielt slangene da de gamle gjorde at den sugde luft med H lyder av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, quandt1960 skrev:

Jeg prøver alltid å kjøpe brukt først, ofte kan ting faktisk repareres. Siste utvei er helt ny del. Sitter faktisk nå med vannhane og aux pumpe og renser en brukt en før jeg tar ut min som kortslutter i ny og ne med feilkode. Min servopumpe kom seg kraftig etter bytte av olje og spesielt slangene da de gamle gjorde at den sugde luft med H lyder av det. 

Jepp, gjør det til dels selv. Kjøpte f.eks brukt baklykt til forrige E90n når LED blinklyset sluttet å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Daniel. skrev:

Jepp, gjør det til dels selv. Kjøpte f.eks brukt baklykt til forrige E90n når LED blinklyset sluttet å funke.

Klassiker med sviktende LED på E9X, hadde samme på min, de var svindyr ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tok sin tid, men fikk omsider somlet meg til å prøve med ny servoolje.

Syns ikke den ble så veldig mye bedre i grunn. Kanskje en smule lettere under kjøring.

Nå er det år og dag siden jeg sist kjørte en E9x uten servotronic så blir litt vanskelig å "sammenligne" med noe da.

Tømte beholder, fylte oppi ny, luftet, tømte en gang til og fylte oppi og luftet.

Mulig filteret er full i dritt. Hvis ikke så vet jeg ikke hva greien er :P

Oljen var i hvertfall ganske mørk.

61374752_339859346674660_708607691886428160_n.thumb.jpg.34e1fb0e32a226499beac03907e19182.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ahj skrev:

Brukte du opp hele literen med CHF 11s? 

Nei har litt igjen. 🤔

Var ute en kjapp tur etter jeg skrev det over. Er blitt litt bedre men tror fortsatt det er rom for forbedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Daniel. skrev:

Nei har litt igjen. 🤔

Var ute en kjapp tur etter jeg skrev det over. Er blitt litt bedre men tror fortsatt det er rom for forbedring. 

Prøv å få brukt alt sammen. Kan hende du må kjøpe en flaske til å bytte igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

Prøv å få brukt alt sammen. Kan hende du må kjøpe en flaske til å bytte igjen. :) 

Ja, jeg kan jo sikkert bytte et par ganger til. Kjøpte faktisk to flasker 🤣 Men tror jeg bør bytte beholder også. Sikkert mye dritt i filter og evt sil om den har det også.

5 timer siden, quandt1960 skrev:

Bytt beholder så får du byttet filter og

Ja, har vel egentlig funnet ut at det er det lureste. Får satse på at jeg får byttet uten å søle for mye olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...