Gå til innhold

Ustabil Comfort Access og Keyless på 520 e61

cul
 Share

Anbefalte innlegg

For noen uker siden ble min Comfort Access ustabil. Fjernkontroll fungerer slik den alltid har gjort mht. åpning og lukking av dører, men CA er ustabil. Noen ganger fungerer det og noen ganger ikke i det hele tatt og må bruke nøkkel for åpning av dører og sette nøkkel i tenningslås. Vanligvis er det en mellomting slik at ved å ta i håndtaket flere ganger og/eller trykke på start-knapp flere ganger så virker det.

Og ja, jeg har byttet batterier i nøklene og feil gjelder ved åpning av alle dører.

Jeg har hatt bilen inn på verksted (GS Bildeler). To stykker jobbet med den i to timer og fant ikke feilen. De opplevde også ustabilitet. Bare forsøkte flere ganger så virket det. Måtte dra hjem med uforrettet sak og noen lapper fattigere.

Er det noen på forumet som kjenner til dette?

Mange har hatt problemer med fjernkontroll som ikke virker og noen har bare byttet diversity antenna. Men kan denne ha noe med saken å gjøre i mitt tilfelle?

Er det noen som kjenner til noen verksteder som har god peiling på dette? (helst i Møre og Romsdal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Håndtakene har en kabelforbindelse som går fra håndtaket og helt bak i bagasjerommet og inn på CA-modulen. Det kan bli dårlig kontakt i overgangen mellom dør og karosseri. Det kan også bli feil med selve håndtakene.
Brudd i kabel kan skape signalstøy inn på databussen til fra CA-modulen og modulen vil ikke fungere. Det kan også hende at brudd på kabelen fra bagasjeluken også skaper støy inn på databussen.
CA-modulen genererer ikke feilkoder hvis det er feil på håndtak eller støy på databussen, men du vil mest sannsynlig via INSTA ikke få kontakt med CA-modulen.
Det kan hende at man må koble inn et scop på databussen fra CA-modulen og se om det er normal pulssignaler eller om det er støy.

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg får ingen feilkoder med ISTA. Har sett over ledningene til modulen oppe i bakluka. Der er gjort rep tidligere.

Hvis jeg holder nøkkeln 1m ifra bakluka klarer jeg akkurat å strekke meg for å åpne handtakene slik som når comfort access er iorden.

Samtidig som feilen kom fungerer heller ikke trykkingen for lukking/åpning av dører nærmere enn 1m fra bakluken. Må også sette nøkkel i tenningen for å starte. Men hvis jeg strekker meg bak mot bakluken inni bilen får jeg startet uten å sette inn nøkkel.Når jeg da legger nøkkel ved dashbordet kommer det opp at nøkkeln ikke er tilstede.

Fortsatt ingen feilkoder og jeg får kontakt med alle enheter via ISTA. Har prøvd reset moduler uten noe resultat

Feilen er ikke konsekvent. En dag kan alt fungere fra avstand og slik det skal. Neste dag må jeg holde nøkkeln nærme bakluken. Og sette den i tenningen for å starte

Endret av k.p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fungerer alt fra avstand og slik det skal. Fortsatt ingen feilkoder hverken når alt fungerer eller når det ikke fungerer. Men hvis det er av og på feil, vil ikke det mest sansynlig være noe med ledningene/støy som beskrevet lenger opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Velger å ta opp denne igjen. Samme bil med omtrent samme problem.

Fungerer veldig fint ved åpning av bil men låsing kan oppleves som vanskelig til tider. Fungerer samtidig bra å kjøre med nøkkelen i lomme da bilen registrer nøkkelen. Primært låsing ved touch på håndtaket som er problem. Fungerer faktisk bedre på pasasjerdør. Har ellers ingen elektriske problemer med bilen.

Ser det blir nevnt antenneforsterker stadig vekk når det kommer til e61, men kan virkelig dette være problemet her også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...