laffe Skrevet Mai 29, 2019 Share Skrevet Mai 29, 2019 Hei, Dama kjørte bilen til barnehagen idag, da starta bilen fint. Etter levering i barnehage ville ikke bilen starte. Ingen reaksjon når startknapp presses inn og i tillegg lyser gul motorlampe. Men ellers virkee alt elektrisk. Veihjelpen prøvde med nødstrøm, men det hjalp ikke. Men batterispenning var veldig lav sa de, 11.7v stod det på hjelpestarteren. Måtte også bruke nødfunskjonen på girspaken for å bilen i fri da bilen skulle opp på berginsbil. Leste av feilkoder selv med Carly og de indikerer feil på DPF og glødeplugger såvidt jeg kan tolke, men ikke hatt noe problemer med det til nå. Legger ved feilkodene. Har en følese av at problemene kan skyldes lite strøm selv om vi prøvde med hjelpestartere uten at det hjalp. Noen som har noen andre teorier? Er forresten en 08 modell 520d med 180000km på telleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 29, 2019 Share Skrevet Mai 29, 2019 Om du fikk starthjelp men likevel ikke får nok strøm til å starte bilen, vil jeg tro du har en strømkabel under bilen som er irret eller nesten korrodert av. Vanlig feil, og det ligger en del diy tråder om dette. Verdt å sjekle ut først iallefall. laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Mai 29, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2019 Bra tips, skal se om jeg får sjekka det ut før Sulland tar den inn på fredag. Antar at feil på DPF/gløding ikke hindrer bilen i å dra rundt starteren når man trykker på startknappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 29, 2019 Share Skrevet Mai 29, 2019 Stemmer det. Skal kunne dra på starteren uten gløding. Men når det er sagt så får disse bilene opp alle slags feilmeldinger som ikke har sammenheng med noe, så fort strømmen forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Mai 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2019 Takker for svar @Evopower Får se om jeg tar turen innom verkstedet i dag og tar en titt selv eller om jeg avventer og ser hva de finner ut. Vurderte å prøve og koble av IBS (fordi jeg så en youtube video der noen gjorde det) også prøve å starte. Men usikker på om det har noe for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 30, 2019 Share Skrevet Mai 30, 2019 IBS skal ikke påvirke start. Men sjekk nå kabel i motorrommet, den er nede på passasjersiden. Du ser den tydelig fra høyre side. laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Mai 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2019 (endret) 5 timer siden, Otis skrev: IBS skal ikke påvirke start. Men sjekk nå kabel i motorrommet, den er nede på passasjersiden. Du ser den tydelig fra høyre side. Regner med det er denne du mener? Endret Mai 30, 2019 av laffe Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Mai 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2019 Den så i hvertfall ikke bra ut i kontaktpunktet. Fikk ikke til å sjekke den grundigere da bilen står på P-plassen og såvidt jeg kan se må man av med litt deksel under for å følge den videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juni 2, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2019 Ble litt usikker jeg når jeg sjekka ETKn, men antar at kabelen jeg tok bilde av er en jordingskabel. I såfall kan jeg vel ta en startkabel fra jordingspunktet på venstre dempertårn og ned til avbildet kabel og deretter se om jeg får start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Juni 8, 2019 Share Skrevet Juni 8, 2019 På 30.5.2019 den 10.25, Otis skrev: IBS skal ikke påvirke start. Men sjekk nå kabel i motorrommet, den er nede på passasjersiden. Du ser den tydelig fra høyre side. På min 06 mod gjorde IBS at jeg ikke fikk start. Koblet ut IBS og fikk start med en gang. 08 modeller har en forbedret versjon av IBS så jeg vet ikke om den kan være problemet her. Kan være verdt et forsøk å koble den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juni 15, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2019 Liten oppdatering: Rakk aldri å se skikkelig på det selv, men det var jordingskabelen til motoren (som jeg avbildet lengre opp i tråden) som var årsaken. Burde jo tatt denne selv, men ble for lite tid så det ble verkstedfix. Litt behagelig en gang i blandt det også🙂 Evopower og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå