Gå til innhold

BMW e39 2003 525 startproblemer


Setern85
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått tak i en relativt grom 525 d som har mer eller mindre stått seg i hjel i mange år nå. 

Forrige eier hadde fått dårlig strøm en dag for ca 10 år siden bilen ville ikke starte etterpå. Prøvde med lading, startbooster sjekket alt av det elektriske så langt kompetansen strakk til. Fikk beskjed av noen som skulle ha peiling på dette at enten har du tatt ews som kommuniserer med nøkkel eller så har du tatt startsperre. Jeg har akkurat fått kloa i bilen, satt på lader gikk fra helt død til at kompressorer på luftfjæring løfta seg, men tikka bare i det meste. Lyst til og få igang denne skjønnheten som er full m-tech. 

Henvender meg da inne her som jeg regner med det er mange glupe hoder på dette som har skjedd? 

Hjelp tips og triks motas med åpene ører!! 😄

Terje

 

F57AD0B5-A2CB-44A8-BFBA-B4091158B6D4.jpeg

B6E5D01E-909A-4EFF-B19A-5E84F932C7B2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt med et batteri som jeg vet er iorden og kobla det på startpunktene under panser, hvis det klikker når du prøver så er batteri for svakt, kabel fra bagasjerom og frem har dårlig kontakt eller jording er dårlig. 

Få et litt kraftig batteri og noen skikkelige startkabler, minimum 25mm2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg prøve!

Det var tanken og investere i et nytt batteri. For det var en grunn til at han ga opp bilen den gang. Da var den i daglig drift. Hadde stått ei lita stund og batteriet var dårlig, så var det umulig og få liv i den igjen. Han bytta ingenting og parkerte den bare. 

Men batteriet i nøkkel? Er det noe som er vesentlig her.. regner med det er like dødt!

Endret av Setern85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om batteriet i nøkkelen er død så vil bilen forsatt kunne starte. Det er ikke umulig at startsperra herjer. Eventuelt kjørt en diagnose å sett verdiene før man hiver i store summer på unødvendig deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hekta på punktene framme med en hilux. Ser ut som normalt til jeg skal starte, da klikker det i alt som er framme og det blir mørkt i display, kjørecomputer osv når jeg prøver og kinne.. må nok få på en diagnose leser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bra tips! Skal følges opp, har hatt grove kabler ja. Men mistenker at batteriet i bilen er helt ødelagt ja, så trenger en del nytt her! Tatt meg en tur på Biltema nå :) har dere noen erfaringer med disse diagnose apparatene dems? Er det verdt og kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde lignende i en 530d, batteriet tappet seg sakte og trengte en lading i ny og ned. dog vinterstid. hadde den inne til eu og fikk ikke start da vi skulle hente den. samme klikk som du beskriver, selv med booster eller kabler. verksmester mente starter var skrot og ville bytte denne, nektet og fikk ladet batteriet over natta og bilen startet fint, bytta batteri etter dette og ikke hatt problemer siden. :rompe:

ville heller anbefalt inpa eller bmw scanner fra ebay for pc enn biltema sin da du har alt av muligheter i disse:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...