Gå til innhold

Bytte lys og utseende på speedometer E91


Adrian.k
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en E91 der lyset til speedometeret et av fargen oransj/lys rød slik de fleste av disse bilene har. Når lyset er av er detaljene egentlig veldig fine, men i mørket syns jeg fargen får speedometeret til å virke gammelt og utdatert. Har sjekket litt på andre nettsider der dette er blitt byttet, men lurer på om noen har gjort det samme, og eventuelt hvordan?

Jeg falt over blant annet denne: https://www.ebay.com/itm/BMW-E90-E91-E92-3-Series-1-Series-E82-SMD-LED-speedometer-conversion-kit/264245348987?hash=item3d86400a7b:g:mxIAAOSwIztckBFU

Men er litt skeptisk til produkter som koster 50kr fra ebay. Betaler gjerne mer for noe som anbefales her på forumet, og som man vet fungerer i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være veldig god på lodding her da (er jo ikke lyspære bytte).. veldig lett og "lodde feil" og ødelegge andre ting. For eks. lodde for mye slik at du får kontakt mellom punkter som en ikke skal ha osv. ..det er jo et kretskort som har kontakter overalt.

 

Når det er sagt så er ebay prisen helt fin, du hadde nok mest sannsynlig fått samme kit her i Norge, bare annen pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Reef89 skrev:

Skal være veldig god på lodding her da (er jo ikke lyspære bytte).. veldig lett og "lodde feil" og ødelegge andre ting. For eks. lodde for mye slik at du får kontakt mellom punkter som en ikke skal ha osv. ..det er jo et kretskort som har kontakter overalt.

 

Når det er sagt så er ebay prisen helt fin, du hadde nok mest sannsynlig fått samme kit her i Norge, bare annen pris.

Jeg forstår! Mulig jeg kan finne noen som har erfaring med slikt da, jeg ser for meg at kostnaden blir langt større enn produktet dersom jeg gjør noe feil.

Om prisen på produktet er forsvarlig så kjøper jeg den nok, virker jo som en god oppgradering enn hvordan den ser ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en full M3 conversion på min (røde nåler, lakkerte bakplater + gulmerking turteller, M3 ringer, hvite LED). Ble meget bra, dog en del finurlig arbeid :-)  Bilen ble hundre år nyere innvendig!

Spedofix gjør noe lignende, men ikke full M3 conversion (kun LED og røde nåler) om du ikke vil gjøre det selv.                                                                               

                                             20190330_173612.jpg

20190402_174907.jpg

 

20171110_223753.jpg

20171110_222059.jpg

 

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mowz skrev:

Jeg gjorde en full M3 conversion på min (røde nåler, lakkerte bakplater + gulmerking turteller, M3 ringer, hvite LED). Ble meget bra, dog en del finurlig arbeid :-)  Bilen ble hundre år nyere innvendig!

Spedofix gjør noe lignende, men ikke full M3 conversion (kun LED og røde nåler) om du ikke vil gjøre det selv.                                                                               

                                             20190330_173612.jpg

20190402_174907.jpg

 

20171110_223753.jpg

20171110_222059.jpg

 

Utrolig lekkert! Gjorde du det selv, eller fikk du noen andre til å gjøre det for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Adrian.k skrev:

Utrolig lekkert! Gjorde du det selv, eller fikk du noen andre til å gjøre det for deg? 

En oppgradering som virkelig gjør et løft! I og med at det slik som det er i M3 så er det jo "originalt også" og ser bra ut. :-)

Gjorde alt selv. Ganske mye jobb og kjøpte meg et "dummy" cluster først som jeg øvde meg på. Det vanskeligste er å bytte ringene. For de originale er satt på før glasset er limt, så du får ikke inn M3 ringene uten å kappe litt. Også må man være utrolig forsiktig da det skal ingenting for å ripe glasset når man holder på inni der! :-)

Du trenger litt loddeutstyr også, loddeklype for å få av org LED.

Jeg kan sende deg info om deler på PM om du ønsker.

Flere har spurt meg her om å gjøre denne jobben for de, så hvis du har mye penger så kanskje :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mowz skrev:

En oppgradering som virkelig gjør et løft! I og med at det slik som det er i M3 så er det jo "originalt også" og ser bra ut. :-)

Gjorde alt selv. Ganske mye jobb og kjøpte meg et "dummy" cluster først som jeg øvde meg på. Det vanskeligste er å bytte ringene. For de originale er satt på før glasset er limt, så du får ikke inn M3 ringene uten å kappe litt. Også må man være utrolig forsiktig da det skal ingenting for å ripe glasset når man holder på inni der! :-)

Du trenger litt loddeutstyr også, loddeklype for å få av org LED.

Jeg kan sende deg info om deler på PM om du ønsker.

Flere har spurt meg her om å gjøre denne jobben for de, så hvis du har mye penger så kanskje :-P

Jeg sender deg en PM :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...