Gå til innhold

E46, speil parkerer på feil plass


Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Har elektrisk foldbare speil men ingen glede av de siden det på førersiden tilter helt ut, etter å ha vært tiltet inn. Altså helt ut i så langt det er mulig å få det.

Har googlet i det uendelige men blir ikke spes klokere, noen som har forslag/erfaring med det samme?   Hvis jeg tilter det inn, "bryter det  ut" dit det skal og holder det der, før jeg trykker på knappen drar motoren ut til det kommer et knepp jeg hører og kjenner godt og så står det der det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som samme problemet som man kan oppleve på feks e6x og e9x etter endel år på baken.

Det er en eller flere pinner inni foten på speilet som skal registrere posisjon på speilet som blir slitt/skitne eller gamle, og dermed klarer ikke dette å fange opp rett posisjon.

Løsningen min var å spraye mye wd40 inn i speilet og flytte på det gjentatte ganger og spraye mer. Da ble det bra. Har fungert i 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MartinLind skrev:

Har samme problem på min e92.

Har forsøkt alt uten hell. Tok den på verksted og de var kjent med problemet, fant ut at eneste løsningen er nok å bytte hele speilet.

Internet/youtube er jo full av ghettofix til E9X, men samtlige innebærer borring og greier jeg ikke hadde giddet siden tilgangen på brukte speil er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kvasi skrev:

Internet/youtube er jo full av ghettofix til E9X, men samtlige innebærer borring og greier jeg ikke hadde giddet siden tilgangen på brukte speil er bra.

Ja er nettopp det. Vet du om en plass jeg kan finne et slikt speil? Har prøvd å lete litt men må ha tilgang til VIN på bilen det kommer fra slik at jeg får med de riktige utstyrskodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...