Jump to content

BMW recall for plussledningen til batteriet reaktiveres.

Badger
 Share

Recommended Posts

Leste på Bilnorge at denne recall´en er reaktivert. 

Sakset fra Bilnorge: "Tilbakekalling-reprise
Nå bekrefter BMW at Kode 0061070500 er tilbake igjen. En tilbakekallingsaksjon fra 2012 som går på korrosjon av plussledningen til batteriet må gjentas. Denne nye runden omfatter 250.000 biler i Tyskland og like mange på andre markeder. Opprinnelig måtte 1,3 millioner biler gjennom kverna, og hvert verkstedbesøk tok i snitt en halv time. Denne gangen vil oppholdet bli på ca. to timer. 
23-06-2019 // 11:54

Har ikke funnet TSB´en ved et raskt google-søk, men kanskje noen som sitter nærmere (/på innsiden av?) BMW systemet har mer informasjon, og kan fortelle hvilke biler som er berørt. 

...jeg er interessert i opplysninger rundt de berørte, for jeg stoler ikke lenger på at BMW kontakter meg for recalls og/eller "technical campaigns". 

Edited by Badger
Grammacular skillarity.

[Update] Det *kan* ved første øyekast se ut som om det er 5-serie og 6-serie som er lagt til i listen av bilmodeller som er berørt. (Det er også foreslått at kampanjen starter opp i juli.)

https://www.kfz-rueckrufe.de/bmw-rueckruf-fuer-ueber-eine-halbe-million-5er-und-6er/6240 

[Jeg googler for harde livet her nå.] 

...men også / fortsatt 1-serie, 3-serie, X1 og Z4, hvis min begrensede tysk-kunskap ikke narrer meg her. 

https://www.kfz-rueckrufe.de/bmw-erweitert-batterie-rueckruf/6031 

Edited by Badger
Mer informasjon

3 minutter siden, Daniel. skrev:

Om det er likt som med ledningsnett til kupevifte på E9x så kommer vel BMW Norge dinglende etter sånn flere måneder etter alle andre land..... :)

Mulig, men slike kampanjer kommer på BMW Portalen mange måneder i forveien. Jobben til BMW Norge er bare å informere kundene.

Screen fra Infonet:

image.thumb.png.675529b1c7dc05bff4b6e38adb6a7971.png

Jeg ser det ligger flust av artikler fra motorpressen om dette på nettet, når jeg bare graver litt. De fleste artiklene fra europeisk motorpresse er fra mai i år. 

Jeg har sendt en e-mail henvendelse  til min BMW-forhandler om å få en kopi av TSB´en (BMW sitt Technical Campaign Dokument) på aksjonen de refererer til som "kode 0061070500". 

Nett artikkel.JPG

Edited by Badger
Fat fingers

@lagunilla Ja, helt klart. 

Dog så regner jeg med noe krangling for å få tak i den. 

(Det kan se ut som om du tastet inn et siffer feil i portalen din (fra skjermbildet ser det ut som du har søkt opp 0061050500, istedenfor 0061070500.) 

11 minutter siden, lagunilla skrev:

Mulig, men slike kampanjer kommer på BMW Portalen mange måneder i forveien. Jobben til BMW Norge er bare å informere kundene.

Joda, men jeg så flere i USA og England osv som fikk denne tilbakekallingen, også sendte jeg mail til BMW Norge, og der sa de flere ganger at det ikke var noe tilbakekalling på det.

En mnd eller tre senere fikk jeg brev i posten om akkurat den tilbakekallingen.. :)

Så vi henger vel LITT etter de andre haha.

BMW Norge er sløv. Opplevde tidligere akk samme. Jeg følger med i Tyskland så kommer det en, tar dritlang tid før det skjer noe i Norge men så kommer den hit til slutt. Så er du heldig om du blir kontaktet. Vet ikke om det har sammenheng med at alt egentlig i Norge overordnet blir styrt fra BMW Group Sverige.