Gå til innhold

BMW E36 Avus Edition


petersv
 Share

Anbefalte innlegg

Avus Edition er kult, hvor mange som er i Norge tror jeg er vanskelig og finne. Man får Avus Edition i 318is og i 325i coupe. Her er oversikt over AE-pakken, på tysk, men dere bærer over:

Fahrwerk: 
• M Sportfahrwerk mit Tieferlegung 
• LM-Räder 2-teiIig, M Kreuzspeiche (weitmaschig) geschraubt mit Schmiedestern, 7,5Jx17 mit Bereifung 235/40 ZR 17 (Reserverad Stahl 7Jx15 mit Reifen 205/60) 

Exterieur: 
• M Aerodynamikpaket (Front-/Heckschürze, Seitenschweller) 
• Auspuffendrohre mit Chromblenden poliert 
• Türgriffe mit "BMW Motorsport"-Einprägung 
• Seitenstoßleiste mit BMW Motorsport International-Logo 
• Frontscheibe mit Grünkeil 
• Außenspiegel beheizt, inkl. Fahrertürschloss und Scheiben-waschdüsen 
• Nebelscheinwerfer (318is) 
• Lackierungen analog SA 715, d.h. alpinweiß, hellrot, cosmosschwarz-met., arktissilber-met., calypsorot-met, bostongrün-met., mauritiusblau-met., zusätzlich schwarz 

Interieur: 
• BMW Sportsitze 
• Stoff Flachgewebe in 2 Serienfarben (anthrazit, grau), SA Stoff-/Lederkombination in 3 Serienfarben (anthrazit, türkis, klassischrot), SA Leder Montana in 3 Serienfarben (schwarz, hellgrau, kiassischrot), Sonder-SA "Millpoint" anthrazit/rot (Schl.-Nr. 0616) 
• Dachhimmel schwarz inkl. A-/C-Säule und Kantenschutz 
• Sport-Lederlenkrad II mit Airbag, Schaltbalg und Handbremsgriff/-balg Leder schwarz 
• Einstiegsleisten mit BMW Motorsport International-Logo 
• Plakette an Blende über Handschuhkasten mit BMW Motorsport International-Logo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, TRF skrev:

Nei nei nei :P class2 homologeringsbilene er jo faktisk litt kule (mtp GT Aero pakke)

Class II er veldig kult, konseptet, alt :) 

Avus Edition er litt som Edition Sport på bl.a. e90 : M-Sport med jåleri(tatt fra din munn). Jeg synes derimot det er kult likevel, men ikke "spesielt" nok til at det er lett å søke opp annet enn om man tar VIN for VIN og sjekker. Så det finnes sikkert flere i Norge, selv om jeg har forstått det slik at modellen er sjelden. Akkurat produksjonsantall er jeg usikker på, men jeg skal gjøre et google-forsøk :) 

 

Edit: Jeg skrev Class II "light", den er litt Class II "light", AVUS Edition er ikke hentet fra fargen, men fra racerbanen Avus. Her er wikilink til den: https://no.m.wikipedia.org/wiki/AVUS

Edit 2: Det er ingen tall på hvor mange AE som ble laget. En kar hadde kontaktet BMW og de bekreftet det jeg skrev over, det må sjekkes VIN for VIN, med andre ord en praksis umulig oppgave. At man fikk både 318is og 325i i utgaven AE hjelper heller ikke på. :) Link: https://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic156111_AVUS_EDITION_-_Wiefiel_Stueck_Gebaut_3er_BMW_-_E36.html

Kul modell likevel, ta vare på din om du har. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...