Gå til innhold

Hva betyr disse feilkodene på N47?


 Share

Anbefalte innlegg

Det var da betryggende. Er jo mulig at Bmw-verkstedet har lagt inn sin software uten at jeg fikk beskjed...Avventer en uke eller slikt og håper på null alarm ! Motor skranglet skikkelig ved kaldstart i dag morges og jeg mistenker kjedesjau - turbo høres også godt når kald men ikke varm motor... Ser ut som om jeg er i en stim av dårlige greier her 😎😥😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver selv med tuning og leverer tuning fra sedox performance.

Jeg har ofte kunder innom med egr-problemer som dem ønsker og få kodet bort. Det som er viktig før man koder bort, er at egr faktisk står i lukket posisjon. Dette sjekker man enten visuelt eller med et diagnoseapparat. Er den defekt i åpen posisjon må man få dette stengt på et vis, enten med og løsne egr, eller blinde egr. Blinde av egr er beste løsning, men er ikke alle biler som er like enkle og komme til. 

Uansett, koder man bort egr og den er i åpen stilling så får man unormalt mye sot i motor. insug osv. Dette er ikke bra for motor. Bare noen tanker runt dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 10.13, Foksen skrev:

Det var da betryggende. Er jo mulig at Bmw-verkstedet har lagt inn sin software uten at jeg fikk beskjed...Avventer en uke eller slikt og håper på null alarm ! Motor skranglet skikkelig ved kaldstart i dag morges og jeg mistenker kjedesjau - turbo høres også godt når kald men ikke varm motor... Ser ut som om jeg er i en stim av dårlige greier her 😎😥😥

Det er ikke så unromalt at merkeverkstedene legger inn originalt program om dette ligger som en servicebullentin for din bil. Dem merker ikke om det ligger inne et tuningprogram fra før. 

Når dette skjer mine kunder, så legger jeg inn tuningen på nytt igjen gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for kommentarer! Regner med at Ts-racing har kontroll på dette!  Min plan nå er å få renset partikkelfilter først så dette kan lukes av problem/årsaksliste - Turboraset skjedde på vei opp på fjellet der turbo må jobbe hardere. Ny turbo nå og kjørte opp til Geilo og opplevde samme tendenser nå; Motor slukner litt i pådrag før den plutselig kommer seg igjen - Dette skjer i oppoverbakke. Trør gassen i bunn når det skjer men veldig treig respons ... Håper det er delvis tett partikkelfilter som er årsaken... Eller kanskje luftmengdemåler? Vet ikke om jeg får alarm hvis luftmengdemåler ikke funker skikkelig? Får ta det steg for steg. Mapper bilen igjen når partikkelfilter er renset og tar det derfra 😎

Takk for gode råd! 

Mvh Foksen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips så er ikke turboer glad i høyt mottrykk i eksos,   så hvis du har mistanke om at du kjører rundt med et tett partikellfilter bør du få utbedra dette snarest. Jeg ser for meg at en turbo i en bil som er tunet med tett eksos oppover en fjellovergang ikke er noe særlig å annbefale. Det er en av grunnene til at partikkelfilter og katalysator gjerne blir fjernet og erstattet med en decat downpipe ved tuning. Mottrykk og sot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den samme tanken har jeg også - Forbikjøringer i 80 går greit i lavlandet - bilen hogger godt til men i 100 med fullt pådrag er det liksom noe som mangler... Nesten som kreftene jeg vet finnes bare forsvinner... 

Nøyer meg med å beholde bilen "original" med tanke på Eu-kontroll osv. Selv om jeg gjerne skulle hatt mer motor😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...