Gå til innhold

e39 530d starter ikke

Thor-h
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel mer sannsynlig at når ingen strøm går til PCV så får du heller ingen diesel i rail. Da har du samtidig høyere sikkerhet og en definitiv feil, foe videre feilsøking.

For hva er meningen med 50 bar til rail? Det skjer jo ingenting med 50 bar.

Men det er mulig jeg er på vide vanker her.

@TRF Eller @quandt1960??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Tar opp denne igjen nå. Bilen har stått lenge uten at jeg har fått sett på den, men fått sett litt mer nå. Kontrollert trykk og mengde på lavtrykksiden til HT pumpe og dette er i orden. Ut av HT pumpe kommer det ingen ting, ikke en dråpe diesel. Har byttet railtrykksregulator som sitter på pumpen uten hell. Målt noe spenning på regulator, men aner ikke hva som er forventet å måle her. For meg så virker det veldig som HT pumpe er defekt. Jeg byttet denne (brukt), men problemet er fortsatt det samme, ikke en dråpe diesel ut av HT pumpe, alt går rett i retur fra pumpa. 

Noen forslag til hva annet dette kan være? Motorstyreenhet? Det må vell være noe styring av regulatoren på pumpe som ikke gjør som den skal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Fant du ut noe på denne ? Har en preface 530d som er helt lik, ingen diesel ut av HT pumpe. 0 i rail pressure med live data når jeg kjinner. HT pumpe har blitt byttet til en som ikke skal være gått mer en 90.000km, har byttet trykkreguleringsventil på pumpen. får 3.6 pre-supply 4.2 bar om jeg struper slangen. Byttet hjerne til en uten EWS da det var tegn til irring/korrisjon på pinnene på ecu. DDE rele er byttet. Eneste feilkode er 09F6 "Rail pressure monitoring; rail pressure too low during start" Trodde jeg hadde funnet feilen da bilen startet etter ECU bytte, men 2 dager senere ville den ikke starte igjen, å feilene er som før med ingenting diesel ut HT pumpe. Hadde det vert for stor lekkasje i retur på dysene burde jeg fortsatt fått diesel til railen ? Får ikke tatt returtest da jeg ikke får start med startgass heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...