Gabz Skrevet September 20, 2019 Share Skrevet September 20, 2019 Hei. Vet at xDrive krever maks 1% forskjell i rulleomkrets. Men lurte på hvis jeg kjøper meg et sett hjul som er 1,8-2% lengre eller kortere rulleomkrets, men på alle hjulene, vil det da være et problem utenom kanskje litt speedoforskjell? Vil det bli tull med antispinn o.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 20, 2019 Share Skrevet September 20, 2019 Hæ? 🤔 Sålenge alle hjulene er lik så har det igrunn ikke noe å si om en går opp eller ned i rulleomkrets, litt feil på speedo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet September 20, 2019 Share Skrevet September 20, 2019 Mindre rulleomkrets gjør vel også at bilens km-stand stiger raskere enn det som er reelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 20, 2019 Share Skrevet September 20, 2019 Det skulle ikke ha noen ting å si, xdrive reagerer jo på forskjell i omkrets, ikke på omkretsen i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 20, 2019 Forfatter Share Skrevet September 20, 2019 Ja okei, nice. Mulig litt dumt spørsmål, men greit å være på den sikre siden. Takk for svar! papertiger og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 21, 2019 Share Skrevet September 21, 2019 @Gabz det er (nesten) ingen dumme spørsmål. Det må være en uskreven regel. Hvilke hjul har du sett på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 21, 2019 Forfatter Share Skrevet September 21, 2019 Er et ESR sett jeg fikk tilbudt men de er i 18" og jeg var i utgangspunktet bestemt på 19". Og sitter bra dekk på de som var 2% mindre rulleomkrets enn de jeg har nå. Så om kun speedoforskjell og litt lavere bil så kan det jo være innafor det Hvertfall midlertidig. Får prøvemontere de til uka kanskje. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå