GĂ„ til innhold

Problemer med tilkobling av ledningsnett til hengerfeste F30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har montert selv hengerfeste og originalt ledningsnett som kan komme med et lite tips til meg? Er ferdig med alt utenom de to siste ledningene A9 og A10. Det er CAN-Busledningene som skal kobles til i sparkepanelet pÄ FEM-burken.

Hos meg er disse to ledningene totalt fravÊrende pÄ pluggen og pinnenumrene som er opplyst i manualen.

Plugg A173*8B skal da altsÄ CAN-busledningene sitte pÄ pinneplass 51 og 52 slik det stÄr i teksten. Her er det rett og slett helt tomt. Nada ledninger. De stÄr heller ikke verken andre plasser pÄ pluggen eller etter hva jeg har sett pÄ noen av de andre i nÊrheten. Men det kan jo tenkes at det er signal pÄ pinnene i burken og jeg kan sette de med kontakter i de ledige plassene. Men burde jo isÄfall stÄtt skrevet.

Manualen er for biler opptil 3.2014. Min er produsert 10.2013. Fikk den tilsendt av GS da jeg kjĂžpte kitet.

Noen som har noe gode tips Ä komme med? Hadde hatt lyst Ä fÄ dette gjort sÄ snart som mulig slik at jeg kan fÄ tatt service, EU-kontroll og koding av hengerfestet i samme slengen.

image.png.7b56b75f811d470f8ce3313019ecb709.png 

Skrevet

Du kan sende en mail til en BMW forhandler om du vil ha siste versjon er ASAP portalen. De pleier Ä sende det pÄ mail.

Ellers vil jeg tipse deg om Ä se pÄ newtis.info sÄ ledningsnett, deretter se pÄ bus oversikt ogsÄ kontakter for dette, og deretter se pÄ plassering av disse.

Evt kan du helt sikkert bruke strÞmtyver og koble deg rett pÄ eksisterende ledninger. Bus bryr seg ikke hvor du kobler deg pÄ, men det kan vÊre en ulempe om du glemmer hvordan du gjorde og du skal feilsÞke en gang. 

Skrevet (endret)

Ja, det er bra. Han har jo det meste av info for sine fingerspisser.

Hva ble lĂžsningen?

Endret av Otis
Skrivefeil
Skrevet

LÞsningen ble Ä finne to ledninger med samme farge og koble seg innpÄ. Var visst samme hvor som du skriver. Jeg hadde trukket ledningene allerede til sparkepanelet, men kunne koblet meg innpÄ i bagasjerommet. 

SÄ fÄr vi se om jeg har truffet pÄ alt nÄr det skal kodes :)

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...