Gå til innhold

Problemer med tilkobling av ledningsnett til hengerfeste F30


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har montert selv hengerfeste og originalt ledningsnett som kan komme med et lite tips til meg? Er ferdig med alt utenom de to siste ledningene A9 og A10. Det er CAN-Busledningene som skal kobles til i sparkepanelet på FEM-burken.

Hos meg er disse to ledningene totalt fraværende på pluggen og pinnenumrene som er opplyst i manualen.

Plugg A173*8B skal da altså CAN-busledningene sitte på pinneplass 51 og 52 slik det står i teksten. Her er det rett og slett helt tomt. Nada ledninger. De står heller ikke verken andre plasser på pluggen eller etter hva jeg har sett på noen av de andre i nærheten. Men det kan jo tenkes at det er signal på pinnene i burken og jeg kan sette de med kontakter i de ledige plassene. Men burde jo isåfall stått skrevet.

Manualen er for biler opptil 3.2014. Min er produsert 10.2013. Fikk den tilsendt av GS da jeg kjøpte kitet.

 

Noen som har noe gode tips å komme med? Hadde hatt lyst å få dette gjort så snart som mulig slik at jeg kan få tatt service, EU-kontroll og koding av hengerfestet i samme slengen.

image.png.7b56b75f811d470f8ce3313019ecb709.png 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende en mail til en BMW forhandler om du vil ha siste versjon er ASAP portalen. De pleier å sende det på mail.

Ellers vil jeg tipse deg om å se på newtis.info så ledningsnett, deretter se på bus oversikt også kontakter for dette, og deretter se på plassering av disse.

Evt kan du helt sikkert bruke strømtyver og koble deg rett på eksisterende ledninger. Bus bryr seg ikke hvor du kobler deg på, men det kan være en ulempe om du glemmer hvordan du gjorde og du skal feilsøke en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen ble å finne to ledninger med samme farge og koble seg innpå. Var visst samme hvor som du skriver. Jeg hadde trukket ledningene allerede til sparkepanelet, men kunne koblet meg innpå i bagasjerommet. 

Så får vi se om jeg har truffet på alt når det skal kodes :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...