Gå til innhold

Comfort Access trøbbel 2011 E90.


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Når bilen er låst og jeg tar i dørhåndtaket så låser den seg opp. Den er litt treg, men låser seg opp, men når jeg legger fingeren på håndtaket for å låsen den så skjer det ikke noe.(låser fint med knappen på nøkkelen.)

Tok en diagnose og fikk opp feilkode:

00A089 CA: Outside door handle, Drivers door, runtime monitoring. 

Noen som vet hva den alarmen betyr? Må jeg ha nytt  håndtak eller en del av håndtaket?

Slettet feilen da den ikke var tilstede, men virker forsatt ikke å låse bilen med fingeren med nøkkel i hånden eller lomma. Feil kom ikke tilbake når jeg leste av en gang til.

Prøvde å bytte batteri på nøkkel, men det hjalp ikke noe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme symptomer på F01 i tillegg til stadig feilmelding om dårlig batteri i nøkkel. Måtte bytte håndtak så var det iorden. 

Tror det går an å bytte innmat i håndtaket, da slipper man noe koding da håndtak bestilles ved hjelp av VIN tror jeg. Men dette er ikke offisielt i Bmw systemet så du må nok på Ebay eller lignende eller kjøpe et brukt som er iorden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle E og F serie Bmwer har Antenne samd kapasitive sensorer i hondtaket. Er ganske normalt problem att Irr og støv kommer inn i kontakten eller mellom sensorene og håndtaket. Det kan evnt føre til treg respons. eller ingen respons i det heletatt.. Prøv og kjør på med elekrtronikk rens og se om det hjelper. Evnt skru ut håndtaket og rens kontakter og de overflatene du kommer til.

 

I værste fall må du bytte håndtak 

1_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jo være.. Den er ganske treg i responsen når jeg tar i dørhåndtaket for å låse opp, men hvis det er feil på et håndtak vil da feilen være samme på ander siden også?

Responsen er like treg på passasjersiden og den vil ikke låse seg med å legge fingeren på den på noen av sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lest tidligere her inne, så kan det visstnok bli problemer med de andre når en er defekt.

Jeg har dog begrenset kunnskap om CA da jeg ikke har det selv.

Mulig du kan koble av det mistenkt defekt håndtaket, det er jo ganske enkelt. Så kan du se om det blir bedre på de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 11.11.2019 den 17.02, stihau skrev:

Du kan også bytte om på håndtakene, for å se om feilen flytter seg eller blir værende på samme plass. Ikke sikkert selve håndtakene passer om hverandre, men kontakten skal passe.

Er samme symptomene på begge sider. Derfor jeg spurte litt her inne. Litt utrolig at begge håndtakene har samme feilen liksom. :)

 

 

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...