Gå til innhold

Effekttuning X3


hardy5
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Øyvind L. skrev:

De fleste kunder er kjempe fornøyd med software de får fra de forskjellige tuning firmaer. Biler går jo mye bedre. Man får jo "ny" bil. Selvfølgelig er man kjempe fornøyd selv etter 50 tusen km uten problemer. Skulle jo bare mangle, men går man litt i dybden og ikke bare tenker at jo mer effekt jo bedre så forstår man at TRF sin software er den beste. Beklager å måtte si det, men slik er det bare. 

 

Jeg kjørte flere år med TRF steg 4 på 530D så jeg vet hva han leverer, jeg tror heller ikke at jo mer jo bedre, da hadde jeg ikke gått til ESS. Det var utsagnet om at ESS fusker for å tjene raske penger jeg lurte på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hpi skrev:

Jeg kjørte flere år med TRF steg 4 på 530D så jeg vet hva han leverer, jeg tror heller ikke at jo mer jo bedre, da hadde jeg ikke gått til ESS. Det var utsagnet om at ESS fusker for å tjene raske penger jeg lurte på.  

Les Dyno innlegget så skjønner du hva jeg mener.. Trenger vel ikke utdype så mye mer vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Les Dyno innlegget så skjønner du hva jeg mener.. Trenger vel ikke utdype så mye mer vel?

Ja dette er jo et konkret eksempel, som jeg skrev lenger oppe så har det amerikanske V8 forumet også en "lokal helt" ala TRF som lager software og litt tuning parts og jeg kunne tenkt meg å prøve hans tuning, på papiret 10-20 hk lavere enn ESS men kanskje det  ikke er slik i virkeligheten der heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Hpi skrev:

Ja dette er jo et konkret eksempel, som jeg skrev lenger oppe så har det amerikanske V8 forumet også en "lokal helt" ala TRF som lager software og litt tuning parts og jeg kunne tenkt meg å prøve hans tuning, på papiret 10-20 hk lavere enn ESS men kanskje det  ikke er slik i virkeligheten der heller. 

Eneste måten å vite er ved en direkte sammenligning.... Som kunde har man jo lite peil på hva disse tallene faktisk betyr.... Før tok jeg det litt som god fisk at hk var hk, men slik er det jo ikke.

Har benket min hos ESS også, dynoen der viste ca 10% høyere tall, nærmere det ESS oppgir, noen dynoer er snillere enn andre.

Så det kan godt hende han V8 guruen leverer høyere effekt enn konkurrenter selv om han oppgir mindre, slik som eksempelet på steg 2 TRF... man skal ikke se seg blind på disse tallene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Folk flest" er opptatt av toppeffekten(skrytetall), men det som er viktig er kjørbarheten mener jeg. Altså arealet som er inni effektkurven man får ut etter en tur i dynoen. Man kan jo ha en software som gir masse toppeffekt på papiret(Noe jeg har inntrykk av at de fleste her inne er mest opptatt av), men i virkeligheten har den helt elendig mellomregister og bunndrag. Noe de fleste ikke har noen kunnskap om å merke siden de stoler blidt på hva firmaet som har solgt de software forteller. 🤷‍♀️

 

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Øyvind L. skrev:

"Folk flest" er opptatt av toppeffekten(skrytetall), men det som er viktig er kjørbarheten mener jeg. Altså arealet som er inni effektkurven man får ut etter en tur i dynoen. Man kan jo ha en software som gir masse toppeffekt på papiret(Noe jeg har inntrykk av at de fleste her inne er mest opptatt av), men i virkeligheten har den helt elendig mellomregister og bunndrag. Noe de fleste ikke har noen kunnskap om å merke siden de stoler blidt på hva firmaet som har solgt de software forteller. 🤷‍♀️

 

I eksempelet tidligere har han jo vesentlig med mer toppeffekt i tillegg også... Så det er jo vinn vinn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...