Gå til innhold

Effekttuning X3


hardy5
 Share

Anbefalte innlegg

Mange som tilbyr dette. Jeg hadde Sedox Performance på min forrige E91 320d, og var veldig godt fornøyd med den. Vurderer det igjen til vår 15 modell F36 med 190hk diesel (samme motor som du har) når garantien går ut. Du får 220hk og 476Nm i følge nettsidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en boks fra DTUK / DTE systems du kan få rimelig. Forutsatt at det er B47-motoren du har. Hvilket jeg antar, siden du har 190hk. Den gir ca 230 hk og 470nm, det fungerer meget godt. Har ligget ubrukt i to og en halvt år, så kanskje en 500-lapp for den? Rimelig og trygg inngangsbillett til bedre ytelser og mer bunndrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med ESS, endte opp med TRF. ESS fungerte fint det altså men effektuttaket og effektkurven sammenlignet med TRF er 2 forskjellige verdener (i alle fall på M57). Jeg har direkte dyno sammenligning med begge oppsett.

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Øyvind L. skrev:

Motoren går ikke i stykker med tuning. Heller tvert imot. Den får et bedre liv med feks TRF tuning enn med tuning med garanti fra feks BMW.

 

Det er mye ræva tuning på markedet, så JO. Den kan gå til hælvete ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Conquest skrev:

Sikkert, men det finnes andre tunere og, som er seriøse!

99,5% av de er useriøse. Selv ESS som fremstår som et seriøst firma fusker i software for å tjene raske penger. Med TRF software som jeg refererte til så slipper man det og da har motoren et mye bedre liv en som når den kom fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Conquest skrev:

Sikkert, men det finnes andre tunere og, som er seriøse!

Det gjør nok. Her på forumet er vi så heldig at vi kan lese litt bak kulissene i utvikling av TRF performance produktene, noe som er ufattelig interessant å lese. Man skjønner fort at her det virkelig interresse for BMW diesel og trimming. Jeg liker å lese meg opp på produkter før jeg kjøper det, feks tver, PCer, telefoner osv. Det har man en fantastisk mulighet til ved å lese TRF performance blogg blant annet, da vet man hva man har i vente. I stedet for å reise til en Facebook tuner som legger ut alle kundene sine på FB med myyye bedre drivstofforbruk og effekt, det sier deg ikke så mye om hvordan produktet er utviklet i sin helhet.

Fritt valg er det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...