Gå til innhold

F30 330 custom eksos


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig gått til kjøp av min første "ordentlige" bil F30 330E 2017 M-Sport og i samme slengen endelig blitt medlem av bimmers.no

 

Er det noen som vet om et firma som sveiser custom eksos? Kom gjerne med tips og erfaringer.

 

Slenger med et bilde av bilen 

l_951372825.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bimmers og grattis med fin bil! :D

Du kan jo sjekke ut tråden min (link i signaturen), jeg har modifisert eksosen endel. Hva ser du for deg å gjøre / hva ønsker du å oppnå? 

Du sier ikke hvor du bor, så kanskje litt vanskelig å tipse om relevante firmaer, men alle eksosverksted vil nok kunne hjelpe deg med dette. Det de typisk ikke hjelper deg med er å bytte downpipe (fjerne katalysatoren eller bytte til en sportskatalysator), da det ikke er lov.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, macrorain skrev:

Velkommen til bimmers og grattis med fin bil! :D

Du kan jo sjekke ut tråden min (link i signaturen), jeg har modifisert eksosen endel. Hva ser du for deg å gjøre / hva ønsker du å oppnå? 

Du sier ikke hvor du bor, så kanskje litt vanskelig å tipse om relevante firmaer, men alle eksosverksted vil nok kunne hjelpe deg med dette. Det de typisk ikke hjelper deg med er å bytte downpipe (fjerne katalysatoren eller bytte til en sportskatalysator), da det ikke er lov.

Takk ! 

 

Har allerede gått igjennom hele tråden din for et par uker siden, bilen din ble utrolig fin!

Kunne tenkt og bytta hele, synst 335i look er nydelig. Vet du om dette går utover garanti ? 

Mener på det va du som klagde på dekk støy i din tråd, jeg gikk ifra en Opel Astra til F30 og skal ærlig innrømme at dekk støy har aldri vært meir fraværende 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Takk ! 

 

Har allerede gått igjennom hele tråden din for et par uker siden, bilen din ble utrolig fin!

Kunne tenkt og bytta hele, synst 335i look er nydelig. Vet du om dette går utover garanti ? 

Mener på det va du som klagde på dekk støy i din tråd, jeg gikk ifra en Opel Astra til F30 og skal ærlig innrømme at dekk støy har aldri vært meir fraværende 😅

 

Angående dekkstøy så er jo alt relativt ja. :) 

 

335i ja, så en stuss på hver side tenker du? Det burde sikkert la seg gjøre ja, må kanskje modifisere fangeren litt eller evt bytte. Det går ikke utover garanti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg skal ikke si det sikkert, men vil ikke batteripakka komme i veien for dette? 🤔 @macrorain

Nei, har sett flere 330e med enderør på begge sider, så det går. Husker ikke nøyaktig hvordan det ser ut under der i farten. 

 

Eksempel: 

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, macrorain skrev:

 

Angående dekkstøy så er jo alt relativt ja. :) 

 

335i ja, så en stuss på hver side tenker du? Det burde sikkert la seg gjøre ja, må kanskje modifisere fangeren litt eller evt bytte. Det går ikke utover garanti. 

Ja en på hver side, Har sendt mail til Svendsen eksos men har ikke fått noe svar enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, macrorain skrev:

Du får holde oss oppdatert og evt legge ut bilder når det er gjort da. Du kan jo evt kontakte noen flere verksted også. Jeg brukte Bilens eksos i Vestby på det meste på min, men de har gått konk dessverre. 

Jepp det skal jeg gjør. Takk for svar og tips 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Panser, fronfanger og ene lykta er ødelagt. Kunne se antydninger til at det ene stål bjelkene i grillen var litt bøyd. Han fra viking tenkte at det der ikke va store greiene, klarte å kjøre bilen 500 meter for og komme meg til siden, kom ingen ulyd noen plass og bilen føltes egentlig helt grei. Men har aldri kræsjet noe før så aner ikke hvor gale det er. Bilen står på karosseri verksted nå så får høre med de i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...