Gå til innhold

DSC og Bmw F11


OMyren
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpte en pent brukt Bmw F11 2015 x-drive 530d . Testet på «skikkelig» vinterføre men ser aldri at det lyser i DSC lampa. Skal ikke denne lyse når DSC ( antiskrens) kobler inn? Eller ikke? Eneste når denne lyser er når jeg holder knappen inne og kobler den ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nedtunet versjon med 163 hester. Er definitivt ingen racer, men i kombo med 8 trinns kassen fungerer det bra. Spesielt i sport modus. Har m sport understell, og i kombo med 3 år gamle runflat dekk er den ikke spesielt komfortabel. Merker alle ujevnheter i veien. B47 dieselen går mye stillere og mykere enn N47 som jeg hadde i mine to siste bmw’er. Så støy fra motor er ikke noe issue selv med 4’er diesel i f11. Men har ingen erfaring med f11 530, så jeg har ikke noe å sammenligne med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet annet enn 530d, men er en i tvil må en bare teste. Jeg angrer ikke, er noe eget og gromt med en 6er 👍 Lyden, moment, er veldig fornøyd. Har standard s230a understell, fornøyd med det. 17» vinter og 18»sommer. Ikke run flat. 

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Vi må nok bare teste begge typer, har egentlig to valg; nyest mulig = 520d, mest mulig motor = 530d. På sistnevnte blir det da en eldre bil og høyere km, noe som igjen kan være en potensiell utgiftskilde i årene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Carnext har flere flotte 520 til salgs, vurderte selv å kjøpe der. Men ble en 530d. Anbefaler også en LCI, facelift. Helst 2015 /16 produksjon. Merk at vil du ha 4g sim i bilen er det kun biler produsert etter sommer/ høsten 2015 som har dette . Før dette er det 2g når 3g nettet går ned. Tror datoen var 7. mnd. Men uansett ingen «show stopper» da mobilen kan brukes til det meste, men selvfølgelig avhengig av utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt tips! Har 3G i 420’en nå, men bruker jo stort sett aldri nettet i bilen. Ser de fleste prefacelift er gått over 100k, så ser i utgangspunktet etter en LCI med maks 80k i km-stand. Vi kjører en del i året, blir fort 20-25k så vil ikke ha høy km stand for tidlig. Så på grunn av at bilen vi har i dag er svært godt utstyrt har jeg noen minimumskrav til utstyr som jeg ikke vil være foruten. :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref diskusjon rundt 3g/4g i F10/F11. Dette har vært diskutert i diverse utenlandske fora før, og det er vel bekreftet at 4g først ble tilgjengelig da NBT EVO kom i bilene.  Dette skjedde tidligere i F3x enn i F1x:

  • 1-Series F20/F21 - 03/2015 – present
  • 2-Series F22 - 03/2015 – present
  • 2-Series F23 - 11/2014 – present
  • 3-Series F30/F31/F34/F80 - 07/2015 – present
  • 4-Series F32/F33/F36 - 07/2015 – present
  • 5-Series G30 - 10/2016 – present
  • 6-Series F06/F12/F13 - 03/2013 – present
  • 6-Series G32 - 07/2017 – present
  • 7-Series G12 - 07/2015 – present
  • X3 F25 - 03/2016 – present
  • X3 G01 - 11/2017 – present
  • X4 F26 - 03/2016 – present
  • X5 F15/F85 - 07/2016 – present
  • X6 F16/F86 - 07/2016 – present

Jeg har derfor konkludert med at F11 ikke er levert med 4g i det hele tatt - i  5-serien kom dette først på G3x.  Reger med @lagunilla kan bekrefte eller avkrefte dette. Min 2016 modell viser kun 3g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser til mail fra Bmw Group Norge

Slukkingen av 3G nettverket vil ta plass under 2019, dette er ikke noe vi kan påvirke. Vi jobber tett med våre nettverksoperatører for å finne en løsning som gir oss en problemfri overgang. Vi har allerede fått informasjon om at på kjøretøy produsert før 07/2015 vil dekningen automatisk bytte over til 2G, samt at kun en spesifik tjeneste vil påvirkes. Vi jobber fortsatt med en løsning for at denne tjenesten holder seg stabil i fremtiden under endringen til 2G. Ellers vil alle andre tjenester fungere som normalt.

Kjøretøy produsert etter 07/2015 vil automatisk bytte til 4G, og alle tjenester vil fungere som normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Prøvde å leste meg litt opp på DSC, og ifølge manualen skal lampe blinke når den slår inn. Testet på en islagt parkeringsplass, å joda blinker i lampa. Men når jeg er ute å testet på veien skjer det aldri. Er vel meg som er for feig til å kjøre hardt? Eller ligger den å regulerer «usynlig»  utan at det merkes?? Er vant med bil uten antiskrens 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært sjelden jeg ser DSC-lampen på min F11 xDrive, men når man presser den ut av kontroll, så kommer lampen på. Kan være så enkelt at man ikke har gått over grensen på å holde kontroll over bilen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...