Gå til innhold

Kode LED grøftelys carly


SiHa98
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp :)

Gå inn under FEM modul og let etter front fog light voltage monitoring. Er to "undermenyer" for hver lykt. F.eks slik:

"...Front fog light left... 1/2"

"...Front fog light left... 2/2"

 

"...Front fog light right... 1/2"

"...Front fog light right... 2/2"

Som med all koding og spesielt med Carly, følg instrukser nøye og sørg for å ha nok strøm slik at du ikke ender opp med å "bricke" FEM modulen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke att folk bruker Carly, Etter att mange har oppdaget att det er Utroligt mye feil i kildekoden deres. Samt det er ett Trådløst system som skal flashe....  Er Flere hundre tals folk som har Bricket og ødelagt moduler bare for carly fikk "Unexpected error occured" eller "Lost connection to the Bluetooth device"     

Hvertfall når INPA/NCS er billigere å tryggere (Så lenge man kan følge en tutorial.... eller forstår programmet) 

Endret av NorwegianE90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er delvis enig, delvis kun fordi det ikke er sånn at absolutt alle føler seg komfortable nok med å bruke INPA/ISTA/NCS/ESYS. 

For feilkodelesing/registrering av batteri, korrigering av service data osv, hadde jeg ikke vært i tvil om en gang. Da er det bare å bruke ISTA, som gir ordentlig informasjon og er samtidig risikofritt. 

Jeg kjøpte carly lenge før det ble populært og stort, for slik det er nå, hvor du må betale 5-600 kroner i året for lisens hadde jeg aldri valgt det. Kjekt å ha i bilen med mindre man bærer laptop med seg overalt, men det er IKKE verdt 5-600 kr i året slik det er nå. Da det var engangskjøp kunne man til en viss grad forsvare det, men ikke nå.

Har lest om FRM moduler som har blitt bricka grunnet en feil på selve modulen, men det ryddet skaperne av appen opp i. Mener det kommer advarsel eller en "block" som hindrer deg i å i det hele tatt kode.

http://support.mycarly.com/knowledge-base/carly-safe-coding-specially-regarding-frm-ecu/

 

Aldri hørt om at noen har fått problemer pga det er en trådløs enhet som har hoppa ut, men skal ikke påstå at det ikke skjer. BMW forhandlere bruker selv trådløst system, selv om ICOM er mer påkostet system enn hva en Carly OBDII dings er.

Edit:

Bare så det er sagt, så bruker jeg ESYS til koding, men fordi jeg en gang var fersk og noob, klarer jeg forstå hvorfor folk bruker Carly eller BimmerCode.

 

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Er delvis enig, delvis kun fordi det ikke er sånn at absolutt alle føler seg komfortable nok med å bruke INPA/ISTA/NCS/ESYS. 

For feilkodelesing/registrering av batteri, korrigering av service data osv, hadde jeg ikke vært i tvil om en gang. Da er det bare å bruke ISTA, som gir ordentlig informasjon og er samtidig risikofritt. 

Jeg kjøpte carly lenge før det ble populært og stort, for slik det er nå, hvor du må betale 5-600 kroner i året for lisens hadde jeg aldri valgt det. Kjekt å ha i bilen med mindre man bærer laptop med seg overalt, men det er IKKE verdt 5-600 kr i året slik det er nå. Da det var engangskjøp kunne man til en viss grad forsvare det, men ikke nå.

Har lest om FRM moduler som har blitt bricka grunnet en feil på selve modulen, men det ryddet skaperne av appen opp i. Mener det kommer advarsel eller en "block" som hindrer deg i å i det hele tatt kode.

http://support.mycarly.com/knowledge-base/carly-safe-coding-specially-regarding-frm-ecu/

 

Aldri hørt om at noen har fått problemer pga det er en trådløs enhet som har hoppa ut, men skal ikke påstå at det ikke skjer. BMW forhandlere bruker selv trådløst system, selv om ICOM er mer påkostet system enn hva en Carly OBDII dings er.

Edit:

Bare så det er sagt, så bruker jeg ESYS til koding, men fordi jeg en gang var fersk og noob, klarer jeg forstå hvorfor folk bruker Carly eller BimmerCode.

 

 

 

Anbefaler ikke å gå til innkjøp av carly da? Er helt fersk innen dette feltet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SiHa98 skrev:

Anbefaler ikke å gå til innkjøp av carly da? Er helt fersk innen dette feltet... 

Om du ikke har kjøpt Carly så ville jeg anbefalt å spare penga.

Esys er bedre, mer sikkert og ikke minst gratis (finnes betalt versjon og). Legg inn 150-200 kr i en god ENET kabel på ebay og installer ned esys på laptopen. Er et hav av info om hva, hvordan, hvorfor osv om man bare søker. 

Ista/D Får du her på forumet. Sjekk ut signaturen til @Otis så finner du frem. Jeg bruker kun ISTA og ESYS på min bil og andre jeg eventuelt hjelper, og Carly kun til nød, som er ytterst sjeldent. 

Sånn kort fortalt:

Esys - koding, endring av parametere og flashing. 

ISTA/D - feilsøking, initiering av verkstedprosedyrer & fremgangsmåter for hvordan løse feil (ved hjelp av tekst, bilder, koblingskjema etc). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Om du ikke har kjøpt Carly så ville jeg anbefalt å spare penga.

Esys er bedre, mer sikkert og ikke minst gratis (finnes betalt versjon og). Legg inn 150-200 kr i en god ENET kabel på ebay og installer ned esys på laptopen. Er et hav av info om hva, hvordan, hvorfor osv om man bare søker. 

Ista/D Får du her på forumet. Sjekk ut signaturen til @Otis så finner du frem. Jeg bruker kun ISTA og ESYS på min bil og andre jeg eventuelt hjelper, og Carly kun til nød, som er ytterst sjeldent. 

Sånn kort fortalt:

Esys - koding, endring av parametere og flashing. 

ISTA/D - feilsøking, initiering av verkstedprosedyrer & fremgangsmåter for hvordan løse feil (ved hjelp av tekst, bilder, koblingskjema etc). 

 

Ok. Takk for svar!

Fungerer begge disse på Mac? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...