michaelskare Skrevet Januar 5, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2021 Liten update, har satt sammen motor og manuell girkasse, gått over motor og byttet reimer. Lagt opp bensinrør. Om noen skulle ha eller vet om noen som har ledningsnett til 320 eller 325 fra 1988 (nye typen), radiator til E30 eventuelt skal vel noen fra E36 passe(?) og eksosanlegg med katt så si gjerne i fra Må ikke ha hele eksosanlegget da jeg har fremre for hånd, men komplett er av interesse det og. NilsP reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michaelskare Skrevet Oktober 12, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2021 Ny oppdatering! Det har ikke gått fort, men har skjedd ting sakte men sikkert. Endelig har jeg fått min første kjøretur med bilen, med litt testing av motor og gir. Bilen er en fryd å kjøre til å ha stått såpass lenge. Det er fortsatt en del som gjenstår, men å ta den første kjøreturen etter montering av m20b25 motor og 5-trinns girkasse var en milepæl å gir motivasjon til å fortsette på prosjektet. Først en velfortjent vask og service. Jeg har en utfordring med å få motor til å gå som den skal. Motoren går godt ved gasspådrag, men ønsker ikke å gå på tomgang eller når man gir full gass. Den går veldig fint med "middels" gasspådrag og trekker som den skal. Ved fullt gasspådrag kutter den. Plugger er bytta og tomgangsregulator er sjekka med tanke på at den ikke vil gå på tomgang. Har også prøvd med en annen luftmengdemåler. Bensintrykker er sjekka og ok. Kanskje det er noen her inne med tips? Når det gjelder vakuumutgang til bremsekraftforsterk var den ene inngangen tettet på motoren jeg kjøpte og slange som satt på var kun en "blindvei" (se bilde). Derfor satt jeg den åpne vakuminngangen til bremsekraftforsterkeren. Kan kanskje dette ha betydning for at bilen ikke går som den skal? Håper på oftere oppdateringen fremover! Sjakalen og hsd reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sørlendingen Skrevet November 7, 2021 Share Skrevet November 7, 2021 Føler med her😊 Har du fått fikset problemet med at motoren ikke går helt ordentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michaelskare Skrevet April 1, 2022 Forfatter Share Skrevet April 1, 2022 På 7.11.2021 den 1.12, Sørlendingen skrev: Føler med her😊 Har du fått fikset problemet med at motoren ikke går helt ordentlig? Heihei, morro at du følger med, dessverre går ting sakte. Tatt ut av lagringsplassen for vinteren nå, så kan fortsette litt. Har enda ikke løst problemet med at den ikke går som den skal. Sørlendingen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå