Gå til innhold

9c53 Electric auxiliary heater bmw e90.


Sand1
 Share

Anbefalte innlegg

På 21.10.2021 den 18.34, Kvasi skrev:

Blitt klokere på dette eller gitt opp? 

Har vel ikke blitt så mye klokere egentlig. Det starter opp, så trekket ligger på rundt 50-55 amp.  Så står igjen med dde/hjernen egentlig da det er denne som gir beskjed til dynamoen hva den trenger av strøm. og kan virke som det er noe som gjør at den ikke leverer full guffe. Men har funnet en løsning som fungerer bedre, det er og starte bilen noen minutter før jeg skal reise, og sette ned vifte hastigheten etter jeg trykket på oppvarming av front rute, skrur av xenon lysa. da er det litt mere lunk i lufta som kommer ut. og passer på at mixer flap står på rødt. men har lært meg og leve med det, har 3 biler nå som det funker dårlig på, tar en evighet for og få de varme. e90, f11 og f25. må kjøre rundt 5-10 min før det kommer grei temp ut av luft spjelda. står den på tomgang så kan den stå i 15-20 min før det begynner og bli grei temp i bilen. Så har heller kjøpt en corolla som jeg bruker på vinteren, den er varm før jeg kommer ut gårdsplassen. Men til gjengjeld så er det bensin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg tror jeg har det sammen på X1 i form av:

8011F9: Electric auxiliary heater: Reduced heater output due to power management

men må se at jeg mistenker batteriet, den er litt på vei ut. Etter at bilen stod to dager var den 12.1V etter lang tur 2 dager før. Holder på utelukke om den er noe som trekker strøm eller batteri

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Otis said:

Det er vel ikke helt det samme, men kan være. Men som oftest er 9c53 et problem i linbus modulen i elektriske varmeren.

Det er helt klart ikke sammen koden men avhengig av hvilken klimaanlegg er beskrivelse: Internal Fault / Reduced Output.

symptom messig er det også en del likt så valgte å skrive det her.

 

 

IMG_8473.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man da burde bruke ista for å komme til en mer nøyaktig konklusjon, for det er veldig stor forskjell på hva som må gjøres på samme feilkoden, om man skal stole på den siden du refererer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger man ikke du må bare vite hvilken ECU du har og du får like mye informasjon som ISTA, hvertfall i min tilfelle med ihka20. Og i motsetning til ISTA velger den ikke automatisk selvfølgelig. Jeg til og med tror den siden har hentet ut alt fra ISTA databasen, hvertfall på min feilkoder er det klin likt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...