MeSs Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 2011 520d, 240.000km. Startet bilen, kjørte ca 500m før den stoppet, uten forvarsel. Ingen feil før bilen stoppet, ingen feilmeldinger i iDrive. Lampen for lavt nivå på tank hadde akkurat tent. Ingen ulyder. Bilen kinner fint som vanlig. Fortsatt ingen feilmeldinger. Forsøkte å etterfylle diesel. Når jeg kobler til diagnose så tømmer den batteriet med en gang 😣 Forslag? Bilen har vært hos Bilia for sjekk av registerkjede, så tror ikke det er den. Bytter olje og filter på rundt 10.000km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Feil på dieselpumpe? sondre 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind320x Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 EGR? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sondre Posted February 5, 2020 Share Posted February 5, 2020 17 timer siden, Otis skrev: Feil på dieselpumpe? Forutsatt at du har matepumpe og pumpe i tanken så gjetter jeg på pumpen i tanken. Hos meg så ville den aldri starte de gangene matepumpen under setet var defekt, mens når den i tanken røyk så stoppet den med motor i gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MeSs Posted October 5, 2020 Author Share Posted October 5, 2020 (edited) Lenge siden jeg har skrevet her. Det var høytrykks-dieselpumpen som hadde havarert for de som måtte lure. Byttet dyser, matepumpe, høytrykks-pumpe. noen sensorer, filter osv... Edited October 5, 2020 by MeSs myhre-jr 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts