viggo E34 Skrevet Mars 8, 2020 Share Skrevet Mars 8, 2020 (endret) har handla en 03mod 525dat denne fusker og ryker på kald motor, lukter også diesel. han som solgte hadde fått lest feilkoder. feilkode 3505 glødepluggmodul styrekrets. vil dette kunne være bakenforliggende årsak? starter lett kald som varm, har den uka jeg har eid bil vært temp på -5 til +5 fusker å ryker uansett fikk sjekket livedata hos en kompis, dette er da på varm motor. fikk også dette på diagnose smooth running controller, noen som har peiling? ettersom injektor på nr 5 korrigerer mye kontra resten tenkte jeg like gjerne å ta en returtest, denne så veldig bra ut på alle 6 prøvde så å nappe ut kontakta på nr5, motor endrer ikke gange men sluttet nå å ryke å lukte diesel. tenker så at injektor har problemer, prøvde så en annen injektor. starta uten innsug bare for å teste retur, denne ser bra ut. ellers er resutat det samme som før... napper ut kontakta på nr5 uten endring i gange men røyken forsvinner, setter i kontakt å det ryker å lukter.... noen som har forslag? blir å ta komp test for å se at det ikke er noe helt rav ruskende gale Endret Mars 30, 2020 av viggo E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 9, 2020 Share Skrevet Mars 9, 2020 nå korrigerer den langt utenfor grenseverdiene, samtidig så kan man ikke stole blindt på korrigering dataene da en injektor kan korrigere mye for en dårlig en som kan stå som lav korrigeringsverdi. ble returlekasjetest tatt på like kald motor som du da du for disse symptomene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 9, 2020 Share Skrevet Mars 9, 2020 Det høres veldig ut som feil på den sylinderen ja. (Komp) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 9, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2020 3 timer siden, Ingvaldsen skrev: nå korrigerer den langt utenfor grenseverdiene, samtidig så kan man ikke stole blindt på korrigering dataene da en injektor kan korrigere mye for en dårlig en som kan stå som lav korrigeringsverdi. ble returlekasjetest tatt på like kald motor som du da du for disse symptomene ? tok returlekasjetest på kald motor ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 9, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2020 1 time siden, TRF skrev: Det høres veldig ut som feil på den sylinderen ja. (Komp) det som er litt rart er den trenger liksom 1-2min så går den på alle men ryker en del til den får temp. lukter fortsatt litt på varm motor men ryker ikke like mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 9, 2020 Share Skrevet Mars 9, 2020 Fikk ikke med meg at det bare skjer på kald motor. Men det er jo relativt enkelt enten så er det noe med Fusa, eller så er det noe med kammeret. Gløding er også fint å ha i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 9, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2020 målt strøm i alle glødeplugghetter under gløding ok, ohmet plugger 1,8 på 1,2,3og6, 4 har null reaksjon og viser ingenting og 5viser 410, så da er vel plug 4 og 5 gåene uansett. bestilt uansett alle 6 må vel en runde for og prøve å få lånt kompresjonstest utstyr for diesel, dynket jo pluggene i 5-56 i går kveld å alle løsna ganske greit så slipper iallefallå bekymre meg for den biten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 9, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2020 har da tatt komp test syl 1,2,3 og 4 er ok, syl 5 og 6, 12bar og 20bar så da lurer jeg på om det er noen som vet om det er noe vanlige feil man kan komme borti hær? stempelringer? toppakning? ventilheng? rller no andre spø ideer? bil har gått 317 000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 9, 2020 Share Skrevet Mars 9, 2020 Vil anta at det er relatert til ventiler (Eller en manglende swirlflap...) viggo E34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 9, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2020 (endret) swirlflaps er demontert av tidligere eier. om det var forebyggende eller om det hadde skjedd skade før det ble gjort vites ikke... men mest vanlig er ventiler? det er iallefall bedre på en måte tenker jeg, hadde det vært dårlige ringer burde det vel vært diesel olja selvfølgelig, og trykkoppbygging den veien. må vell bare til å demontere toppdeksler og evt topp og se da sikkert🤔 Endret Mars 9, 2020 av viggo E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 10, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2020 kan vel legge til at jeg hadde av oljelokket med motor igang så hørtes en slik metallignende klonkelyd som man gjerne hører ved gåen injektor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2020 (endret) @TRF kan det hjelpe å kjøre no motorrens? dersom det er ventilløfterf.eks eller er det bare å starte demontering å se hva man finner? bytta litt plass på glødeplugger monterte sammen allt gjenn for å kjøre den varm å ta ny komptest for å se om kald/varm motor gjorde no forskjell. det gjorde det ikke, annet enn at den later til å gå på alle. eneste forskjell var at jeg flytta di døde glødepluggen slik at der nå var gløding på syl 4 og 5, den går da på alle men ryker fortsatt på kald motor da den korrigerer voldsomt på nr 5 tok også en slik hansketest over oljepåfyllingshull, hansken blåste seg opp, hvilket da gjenn peker mot tett veivhusventilasjo? demonterte veivhustventilasjons filteret for ta en titt da dette skulle være bare ett par måneder gammelt... såg vel ikke helt ut som ny? synes ikke det lukter spes diesel av olje heller så har vel lyst til og tro det handler om koks i ventiler/sete? hydraulisk løfter som henger??? kan man antå/håpe det er noe som kan løse seg med motorrens og evt no hurlumheimix på tankennsom hjelper til å brenne reintventilløfter/ventil/sete🙈 Endret Mars 11, 2020 av viggo E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 sikker på at flammeskive på injektor tetter skikkelig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2020 (endret) 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: sikker på at flammeskive på injektor tetter skikkelig ? ja, kan ikke se eller kjenne noe komme opp rundt injektor vertfall, samt tørt og fint rundt den. Endret Mars 11, 2020 av viggo E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 20 minutter siden, viggo E34 skrev: ja, kan ikke se eller kjenne noe komme opp rundt injektor vertfall, samt tørt og fint rundt den. kanskje jeg er helt på vidda men hva om du bytter om på injektorene å se om problemet følger sylinder eller injektor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå