kimhas Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 Hei. Håper noen har vert borti lignende problem og kan komme med tips. Har en 2008 525d med original montert Webasto. Den har fungert optimalt inntil nylig. Nå fungerer den kun mens motoren går og da fungerer den tilsynelatende som den skal. Når den startes med fjernkontroll og bilen er av starter Webasto som normalt og stopper etter noen minutter. Den blir varm. Antageligvis for varm og skrur seg av. Vannpumpe som hører til Webasto fungerer og går mens varmeren går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 I utgangspunktet skal jo ikke det en sannsynlig feilsituasjon du beskriver. Men jeg ville nok ha holdt en knapp på defekt vannpumpe til webasto. Det er jo eneste måten at den kan bli overopphetet av. Antar at webasto også får for høy temperatur om motor er i gang, men på tomgang. Da pumper ikke motoren sin vannpumpe noe særlig med vann den veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Mars 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2020 Leste gjennom Webasto tråden i dag. Mye info , men fant ikke helt svar på mitt problem. Jeg mistenkte at vannpumpe var problemet og skiftet denne i går, med en brukt som virket og være i god stand. Samme problem. Kan jo være uheldig å ha to pumper som sirkulerer for dårlig. Med motor i gang, også på tomgang, fungerer Webasto. Kan det være noe annet som gjør at vannet ikke sirkulerer og blir for varmt tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 sikker på at pompa får strøm ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Mars 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2020 Ja . Den får strøm og går når Webasto startes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 hva sier livedata når du kjører den igang som parkvarmer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 Det er meget spesielt problem, ref mitt innlegg ovenfor. Du kan jo ta av hjulbuen og kjenne på slangene, foran og etter webasto også på vannventilen på støtdempertårnet. Kanskje du kan kjenne deg frem til svaret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Mars 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2020 Ja hadde jo av innerskjerm i går da jeg skiftet pumpe. Skal feilsøke videre i morgen om jeg får tid å se litt hva som skjer med vann temperatur rundt om. Jeg har lest litt på Tis og ser at Webasto styrer den ene vannventilen som sitter på venstre side i motorrommet. I tillegg sitter det en elektrisk ventil til som har med varmeapparatet å gjøre . Usikker på om disse kan lage problemer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Mars 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2020 5 timer siden, Ingvaldsen skrev: hva sier livedata når du kjører den igang som parkvarmer ? Tenker du på vanntemperatur i Webasto når den går? Tror ikke jeg får sjekket det med maskinen jeg bruker, det må jeg undersøke. Men det var tydelig at den var varm og antageligvis for varm før den stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 Akkurat nå, kimhas skrev: Tenker du på vanntemperatur i Webasto når den går? Tror ikke jeg får sjekket det med maskinen jeg bruker, det må jeg undersøke. Men det var tydelig at den var varm og antageligvis for varm før den stoppet. tenker på alt, får sett det meste på inpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 11, 2020 Share Skrevet Mars 11, 2020 24 minutter siden, kimhas skrev: Ja hadde jo av innerskjerm i går da jeg skiftet pumpe. Skal feilsøke videre i morgen om jeg får tid å se litt hva som skjer med vann temperatur rundt om. Jeg har lest litt på Tis og ser at Webasto styrer den ene vannventilen som sitter på venstre side i motorrommet. I tillegg sitter det en elektrisk ventil til som har med varmeapparatet å gjøre . Usikker på om disse kan lage problemer? Det er mulig at den "changeover valve" blir styrt feil, men jeg tror ikke det, da det virker når motor er på. Husker ikke hvordan den står, når den er i standard posisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Mars 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2020 Oppdatering; nå er Webasto foreløpig friskmeldt igjen og har fungert normalt , brukt den noen ganger. Hva som ble løsningen er jeg ikke 100% sikker på da jeg gjorde flere ting samtidig. Luftet kjølesystemet på varm motor og med Webasto i gang . Mistenker problem kan ha ligget her. Tvangkørte også de 3 vann ventilene noen ganger fra lukket til steng posisjon med testeren. Hadde allerede som sagt skiftet vannpumpe men fant så ut at den gamle fungerte. Tips for andre som skal sjekke pumpen, den går kun ved riktig polaritet og den svarte ledningen var pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå