Gå til innhold

E46 turtall hakker og etterhvert dør bilen


Stianvv
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E46 316i 2004. Den kjører veldig fint men når den står på tomgang varierer den veldig og står å hakker, av og til rister det inni bilen. Men dette kan variere, av og til en det bra mens etter 2 min begynner den plutselig å hakke igjen. Når jeg starter bilen hakker den i ca 3-4 min så dør den ut. Har renset forgasseren. Dette skjer både med varm og kald motor.  Noen som vet hva det kan være?PS: Tok med en video av problemet! Rett etter videoen døde bilen ut

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, jeg har tidligere hatt samme type bil. 

Har du sjekket veivhusventilasjon? om jeg husker riktig så gir denne ingen feilkoder om den er tett. 

General indicators of an air-oil separator failure include the check engine light illuminating on the gauge cluster, excessive amounts of oil being used, spark plugs coated in a layer of engine oil, sludged up oil, white smoke from the exhaust pipe, and whistling noises while driving.
What is the symptoms of a bad PCV valve?
Another symptom of a bad or failing PCV valve hose is your vehicle will misfire while it is idling. This can be from a loss of vacuum due to the hose not working properly because of a leak, the hose being pinched, or becoming clogged from buildup over time.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...