tennbrikket Skrevet April 2, 2020 Share Skrevet April 2, 2020 Hei må flytte radiatorvifta bak radiatoren i stedet for foran som den står originalt da den butter med den nye intercooleren. Hvis jeg har forstått riktig så blåser viften lufta gjennom radiatoren i stedet for fra radiatoren originalt? Siden jeg må flytte vifta bak så vil jeg at den skal dra varmen vekk fra radiatoren og bakover mot motoren. ( Slenger ved ett dårlig paint bilde slik som jeg har forstått det) dessverre så mener noen på div FB sider at da vil radiatorvifta og motorvifta jobbe mot hverandre. Jeg får ikke dette til å stemme, men kan fort hende det bare jeg som er "treg" i toppen. Kan jeg bare sette radiatorvifta bak radiatoren i samme posisjon som den var da den sto foran radiatoren? Retningen skal jo ikke endre seg så lenge vifta står i samme posisjon? Setter pris på alle innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 2, 2020 Share Skrevet April 2, 2020 Men den viften som er foran radiator, den er jo for A/C og ikke motor. Uansett så blåser jo alle viftene inn i motorrommet, ellers blir det dårlig effekt om det er motvind. tennbrikket reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 2, 2020 Forfatter Share Skrevet April 2, 2020 8 minutter siden, Otis skrev: Men den viften som er foran radiator, den er jo for A/C og ikke motor. Uansett så blåser jo alle viftene inn i motorrommet, ellers blir det dårlig effekt om det er motvind. Aha, ja jeg også mente at alle blåste riktig vei, men da monterer jeg vifta som vedlagt i den fantastiske paint tegningen min. Syns det hørtes virkelig rart ut at viftene skulle jobbe mot hverandre. Noen ganger lurer jeg på om E46 Norge gruppen er satire? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 2, 2020 Share Skrevet April 2, 2020 Du har jo en M47, og den har vel egen vifte til motor som er festet på vannpumpe? Kan du montere den viften på tegningen din, på andre siden av radiator da? Vil den la seg feste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 2, 2020 Forfatter Share Skrevet April 2, 2020 25 minutter siden, Otis skrev: Du har jo en M47, og den har vel egen vifte til motor som er festet på vannpumpe? Kan du montere den viften på tegningen din, på andre siden av radiator da? Vil den la seg feste? Planen nå er å feste ac vifta på andre siden av radiator, ja. Tenker å kutte av festemekanismen på ac vifta for å bygge den "inn" i radiator shrouden, så det blir som en del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 2, 2020 Forfatter Share Skrevet April 2, 2020 Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 2, 2020 Share Skrevet April 2, 2020 (endret) du får ikke montert intercooler så det står like langt fram som den gammle å heller modifisere radiatorkappe iforhold til hvor langt bak den stikker ? er i vertfall det er som er gjort på e39 når intercooler bygger lengere bak. fra 0-80 så er det vifte som sørger for all kjøling menst hastigheter over dette så har luftstyring alt å si. så viktig at luftføringer er tette å fine fra begge veier eller så har du ingen effekt når alt er gjennomvarmt. slik skiltplate vil jeg også ha Endret April 2, 2020 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 2, 2020 Forfatter Share Skrevet April 2, 2020 6 minutter siden, Ingvaldsen skrev: du får ikke montert intercooler så det står like langt fram som den gammle å heller modifisere radiatorkappe iforhold til hvor langt bak den stikker ? er i vertfall det er som er gjort på e39 når intercooler bygger lengere bak. fra 0-80 så er det vifte som sørger for all kjøling menst hastigheter over dette så har luftstyring alt å si. så viktig at luftføringer er tette å fine fra begge veier eller så har du ingen effekt når alt er gjennomvarmt. slik skiltplate vil jeg også ha Tror dessverre ikke jeg får flytta noe særlig på den da vifta butter rimelig bra. Tenker du på AC vifta nå eller vifta som sitter foran på motoren? Skal bruke den radiator shrouden som vinkler all lufta tenkte jeg, men lage ac vifta mindre i omkrets ved å fjerne monteringshullene, så jeg får dytta vifta inni shrouden, og festa den der på ett hvis. Ja, skiltholderen er fin den. Fikk den av quickfix første gang jeg var der. Super service som vanlig fra dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 2, 2020 Share Skrevet April 2, 2020 Akkurat nå, tennbrikket skrev: Tror dessverre ikke jeg får flytta noe særlig på den da vifta butter rimelig bra. Tenker du på AC vifta nå eller vifta som sitter foran på motoren? Skal bruke den radiator shrouden som vinkler all lufta tenkte jeg, men lage ac vifta mindre i omkrets ved å fjerne monteringshullene, så jeg får dytta vifta inni shrouden, og festa den der på ett hvis. Ja, skiltholderen er fin den. Fikk den av quickfix første gang jeg var der. Super service som vanlig fra dem. tenkte på ac vifta i framkant at den kan brukes vist intercooler ligger flush med radiator i front, begge viftene står for majoriteten av kjøling i lavere hastigheter. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 2, 2020 Forfatter Share Skrevet April 2, 2020 (endret) Er dessverre umulig å få det så flush her. Hvert fall med den icen. Så wagner klarte det med sin, så litt irriterte over at airtec ikke har opplyst om dette. Planen jeg har nå er å ha vifta inni shrouden som sitter bak radiatoren Fant dette på ett utenlandskforum the 320d existing cowling is empty, just a large tube behind the rad. i noticed that the cowling from a 1.8i has the same outer perimeter shape as that in the 320d (check realoem.com) and it holds the same fan as that in the 320d, but behind the rad instead of in front. i wanted to keep the old cowling in situ but use the 1.8i cowling also (bought off ebay for not much) to hold the a/c fan. behind the rad it's doing the same job except it's now a puller instead of a pusher. i trimmed the 1.8i cowling round its edges to make it fit inside my 320d cowling and bolted them together... then it just drops in freeing up space at the front for the intercooler. Endret April 2, 2020 av tennbrikket Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 2, 2020 Share Skrevet April 2, 2020 37 minutter siden, Ingvaldsen skrev: tenkte på ac vifta i framkant at den kan brukes vist intercooler ligger flush med radiator i front, begge viftene står for majoriteten av kjøling i lavere hastigheter. Skulle nesten tro at noen hadde tenkt litt og forsøkt å reelt løse et problem med den kjøleren der... Fin var den Ang skiltholder så minn meg (eller quickfix) på det neste gang du handler noe så skal jeg legge ved Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå