Bollis69 Skrevet April 18, 2020 Share Skrevet April 18, 2020 Heisann😊 Jeg sliter med at når jeg gir gass fra stillestående eller ved lav fart, at det da tar en del tid før bilen begynner å akslerere skikkelig. Det skjer nesten ingenting før turtaller stiger litt. Da kommer den. Jeg har en -04 e61 525 dat m57. Jeg skiftet gasspjeldhuset da det har dukket opp feilmelding på "trottle valve actuator" og tenkte at det kunne vere det som forårsaket dette problemet. Feilmeldingen forsvant men bilen er like treig. Så problemet er der enda. Er det noen som har noen tips til hva som kan vere årsaken til dette problemet? Jeg har tenkt litt på converteren i girkassen men er usikker.. Jeg har sett etter falskluft på innsug uten å finne noe Jeg blir glad for alle tips.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 18, 2020 Share Skrevet April 18, 2020 Er det like lite respons fra motor når den er i fri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet April 18, 2020 Forfatter Share Skrevet April 18, 2020 6 minutter siden, Otis skrev: Er det like lite respons fra motor når den er i fri? Jeg tror alt virker fint da. Er ikke sikker men skal sjekke i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet April 19, 2020 Share Skrevet April 19, 2020 har det noen gang blitt utført oljeskift med filter på kassa? er kunn ved lav fart eller ved lavt turtall generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet April 19, 2020 Forfatter Share Skrevet April 19, 2020 10 timer siden, Bollis69 skrev: Jeg tror alt virker fint da. Er ikke sikker men skal sjekke i morgen Nå har jeg sjekket litt.. Den er ikke så veldig rapp i responsen, virker som den er bittelitt sirup i starten men det er heller ikke sånn at den henger så mye igjen heller virker det som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet April 19, 2020 Forfatter Share Skrevet April 19, 2020 6 timer siden, viggo E34 skrev: har det noen gang blitt utført oljeskift med filter på kassa? er kunn ved lav fart eller ved lavt turtall generelt? Jeg fikk flushet kassa for ca 6 - 7 år siden. Ja, det stemmer. Kun ved lavt turtall/fart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet April 19, 2020 Share Skrevet April 19, 2020 hadde det slik på en e39, bytta olje å filter så kom den seg. trenger jo ikke være samme men kan være værdt ett forsøk? evt er jo lmm en gjennganger om den ikke har no sprut før typ 3000rpm. kan og være værdt å lese gjennom dieseltråden til trf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 19, 2020 Share Skrevet April 19, 2020 vist du har vakumstyring på turbo så høres det ut som vakumproblemer vist du ikke får ladetrykk før 25-3000omd ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet April 19, 2020 Forfatter Share Skrevet April 19, 2020 8 timer siden, Ingvaldsen skrev: vist du har vakumstyring på turbo så høres det ut som vakumproblemer vist du ikke får ladetrykk før 25-3000omd ? Ja, godt spørsmål.. har jeg vakumstyring på turbo..?? Eneste jeg vet så er der vakum ifm gasspjeldhuset som jeg skiftet i går. Den tykke slangen til gasspjeldhuset ble skiftet for ca.2 år siden pga et hull i den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 19, 2020 Share Skrevet April 19, 2020 2 minutter siden, Bollis69 skrev: Ja, godt spørsmål.. har jeg vakumstyring på turbo..?? Eneste jeg vet så er der vakum ifm gasspjeldhuset som jeg skiftet i går. Den tykke slangen til gasspjeldhuset ble skiftet for ca.2 år siden pga et hull i den Det ser du ganske raskt, første bilene av e60 kom med vakumstyring før de senere gikk over til elektrisk vnt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet April 19, 2020 Forfatter Share Skrevet April 19, 2020 36 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Det ser du ganske raskt, første bilene av e60 kom med vakumstyring før de senere gikk over til elektrisk vnt Høm.. Da m jeg spørre kankje litt dumt.. Hvordan ser en om den er vacumstyrt eller elektrisk? 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 19, 2020 Share Skrevet April 19, 2020 Mener at 525d har vakuum styrt turbo frem til facelift, og 530d fikk elektrisk fra 218 hk. TRF skrev jo noe om dette i et annet innlegg en plass for ikke såå kjempe lenge siden. Du kan se ned på turbo, og om den har en elektrisk kontakt på siden så er den elektrisk. Men om den har slanger inn på seg, så er den vakuum styrt. TRF/andre kjenner sikkert til andre måte å se dette på enkelt, men jeg vet ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet April 19, 2020 Forfatter Share Skrevet April 19, 2020 2 minutter siden, Otis skrev: Mener at 525d har vakuum styrt turbo frem til facelift, og 530d fikk elektrisk fra 218 hk. TRF skrev jo noe om dette i et annet innlegg en plass for ikke såå kjempe lenge siden. Du kan se ned på turbo, og om den har en elektrisk kontakt på siden så er den elektrisk. Men om den har slanger inn på seg, så er den vakuum styrt. TRF/andre kjenner sikkert til andre måte å se dette på enkelt, men jeg vet ikke det. Takk for tips Otis..! Jeg skal ta en nærmere titt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet April 25, 2020 Forfatter Share Skrevet April 25, 2020 Kan man sjekke om lmm virker eller ikke ved å dra ut kontakten mens motoren går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 25, 2020 Share Skrevet April 25, 2020 Nei. Les dieseltråden. Følg opp de tipsene du har fått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå