Gå til innhold

2002 BMW 530D M-Sport Manuell selges


Andreas_R
 Share

Anbefalte innlegg

IMG_4399.thumb.jpg.bfb50b7a7040456431f8ec85aa997b16.jpgIMG_4400.thumb.jpg.cf806e9132bc3d27dab97d49dee1df57.jpgIMG_4441.thumb.jpg.9b7a1fe2adb1b69e0d06913d6acf3a52.jpgIMG_4443.thumb.jpg.1df5e50efc24e3f68e990c8a46f3d2b5.jpgIMG_4444.thumb.jpg.8912d79acc7fcbc60c6a8a3d9dc951ef.jpgIMG_4445.thumb.jpg.711ce2e40a7ee8663baa579abdd4e757.jpgIMG_4447.thumb.jpg.5152b29bfd833d614b9448a9d277f1f3.jpgIMG_4457.thumb.jpg.f1353742f26ad86f98f1c406c0649dd0.jpgIMG_4456.thumb.jpg.916cb83447a8022f22fc253f39fc49ce.jpgHei,

BMW 530D Touring M-sport 2002 Manuell!

280000km

Selges kr. 85000,- 

Titansilber metallic.
Denne har vært nr.2 bil /langturbil da vi kjører I3 til daglig.
Meget pen og påkostet original M-sport med manuell girboks. Tight og fin å kjøre. Strøken motor og gir. Ikke tunet. 
Et meget godt eksemplar som er verdt å koste på videre. 
Bilen er meget godt vedlikeholdt. Alle typiske E39 feil er utbedret. Har eid bilen siden 2016, da var den gått ca 245000km. 
Bilen er veldig bra for rust. Alle jekkfester er solide. 4 rustfrie dører. Bakluka er nok byttet en gang, den er meget bra men noe rust på rammen til glassluka. Dette har ikke forverret seg i mitt eie. I mitt eie er bakluka komplett opplakkert i 2016. Bilen har gått i nordnorge fra ca 150000km.  
Bilen har ikke takluke, som er positivt når det gjelder risiko for vanninntrenging. 
Iskald AC.
Pent sort sport skinninteriør. Isofix fester bak. 
Alpine DAB+/bluetooth, infinity aktiv sub, blaupunkt forsterker. 
Fast tilhengerfeste.
Skiftet olje og filter hver 10000km

Det følger 3 hjulsett med bilen:
16" Style 48 med gode Goodyear piggdekk, 205/55/16
8/9x17" Style 66 med ok Nokian piggfritt, 235/45/17. Felger er nesten ikke brukt etter pulverlakk.
8/9x18" BBS 744/745 2-delte felger, pusset opp i 2017. Pulverlakkert senter og lakkerte tønner. Nye røde BBS senterkopper. Splitter nye (0km) Falken FK510, 265/35R18 bak og 235/40R18 foran. Kvittering på 9100kr for disse.

Takstativ følger med.

Påkostet mye i mitt eie: 
2016
Komplett ny M-sport fanger med tilbehør og nye tåkelykter. 

Opplakkert bakluke og byttet diverse deler på den, bla. åpnebryter/håndtak
4 nye parkeringssensorer foran
1 ny parkeringssensor bak
Lakkering av bakluke. Nytt håndtak med microbryter til bakluke.
Utbedring slitt lakk utsatte plasser, kanaler opplakkert.
Komplett Mercasol understellsbehandling
Oppfrisking av lykter foran og bak. Nye justeringspinner til frontlykter.
Nytt håndbrekk.
Byttet eksosanlegg til pent brukt orginal (koed). Innmat i katalysator fjernet.
Ny hardykobling
Ny olje på girkasse og differensial.
Nytt dieselfilter.
Nye kupefiltre, kullfilter
Nytt batteri (sønnak)
Ny AC service
Montert alpine DAB adapter og Infinity aktiv sub.


2017
Bremsekaliper foran
Viftemotstand
Kupevifte
Bryterhendel langlys/blinklys
Nye Luftbelger bak, Arnott
Ny Kompressor til nivåregulering 
Ny ventilblokk til nivåregulering
Ny frontrute

2018
Hjullager begge sider bak
Lenkarmer foran og bak
Bærearm foran
Bremseslanger foran
Bremseskjold bak
Drivaksel høyre bak
EGR delete (egr er fysisk fjernet)
Nye vakuumslanger motor
Nye trykkslanger turbo-intercooler-innsug
Nye støtdempere foran og bak
Nye tårnlager foran og bak
Nye løpehjul og multireim, ac-reim. Sjekket vannpumpe, tight og fin.


2019
Bremseklosser og skiver foran
Lysmodul
Veivhusventilasjon
Powerflex casterstagsforinger og stabilisatorstagforinger foran.
Ny komplett vindusvisker mekanisme bak

2020
Hjullager venstre foran
Nye nedre lokariskjermer foran
Byttet hjullager høyre bak med nytt nav
Ny ladetrykksregulator
Nye xenon pærer 
Nye Angel Eyes led pærer
Byttet knirkeforinger med integralledd begge sider bak
Nye indre/ytre endeledd med belg begge sider foran
Byttet bremserør hele veien bak
Ny 4-hjulskontroll
Nytt luftfilter
Nye kupefiltre, kullfilter
Nye bremseslanger bak
Ny EU-kontroll, EU ok til 2022.
Inspisert sikringsboks under passasjersete, denne var i god stand. Har aldri vært fukt i denne. 
Montert skvettlapper foran, orginale BMW. 
Lakkert opp utsatte plasser pga slitt lakk 

Det er selvsagt noe å påpeke på en gammel bil:
En del steinsprut på panser og litt rundt om kring
Skramme på bakfanger
PDC kan leve sitt eget liv noen ganger (ingen feilkoder)
Baklukehengsler er litt trege, men ingen problem. Bakluke holder seg fint oppe.
Litt rust på glassramma på bakluka, har ingen betydning annet enn estetisk.
De innfellbare speilene kan ikke felles inn. Må nok åpnes og repareres / smøres opp. 
Webasto starter men brenner ikke. Feilkode på flammevakt. Må nok overhales hvis man vil ha denne i drift.


Komplett utstyrsliste:

VIN    WBADP71060GS74151
Prod. Date    2002-06-24
Type    530d
Series    E39 (5 Series)
Body Type    Touring
Steering    Left Hand Drive
Engine    M57
Displacement    3
Power    142kw / 193hp
Drive    HECK
Transmission    Manual
Colour    Titan-silber (354)
Upholstery    Leather Montana/basic equip/schwarz (N6SW)


Editions And Packages
S339    Shadow-Line
S710    M Sports Steering Wheel, Multifunction
S785    White Direction Indicator Lights
S788    BMW LA Wheel, Individual
S337    M Sports Package
S715    M Aerodynamics Package

Comfort And Interior Equipment
S428    Warning Triangle And First Aid Kit
S494    Seat Heating Driver/Passenger
S441    Smoker Package
S430    Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S423    Floor Mats Velours
S464    Ski Bag
S470    Isofix-System
S434    Interior Surface Aluminium
S481    Sports Seat

 

Multimedia
S630    Car Phone With Cordless Receiver
S609    Navigation System Professional
S612    BMW Assist

Driver Assistance And Lightning
S508    Park Distance Control (PDC)
S500    Headl.Washer System/Intensive Cleaning
S520    Fog Lights
S521    Rain Sensor
S534    Automatic Air Conditioning
S522    Xenon Light
S548    Kilometre Speedo

 

Wheels And Drive
S249    Multifunction F Steering Wheel
S210    Dynamic Stability Control
S227    Sport Susp.+Low-Slung+Ride-Height Ctrl.
S261    Side Airbags For Rear Passengers

Environment And Safety
S386    Roof Railing
S801    National Version Germany
S851    Language Version German
S320    Deleted, Model Lettering
S879    On-Board Literature, German
S863    Dealer List Europe

Individual Equipment
S775    Headlining Anthracite

Other Equipment
S970    Business Package


 

 

 

Endret av Andreas_R
lagt til bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @Ingvaldsen, ja det er ikke gøy å selge denne. Den kjører jo som om den skulle vært ny. Fantastisk bil. Og den ble helt nydelig å kjøre med OEM dekkdimensjon på 18" felgene!

Skulle gjerne solgt denne til deg, du er jo E39 sjefen her inne haha! Har fulgt med i tråden din 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andreas_R skrev:

Takk for det @Ingvaldsen, ja det er ikke gøy å selge denne. Den kjører jo som om den skulle vært ny. Fantastisk bil. Og den ble helt nydelig å kjøre med OEM dekkdimensjon på 18" felgene!

Skulle gjerne solgt denne til deg, du er jo E39 sjefen her inne haha! Har fulgt med i tråden din 🙂

arti at du følger med, men som du sikkert har skjønt så binder mine nåværende biler opp for mye tid og penger til å ta over enda en :P

din har også manuell som jeg ikke kan fordra så jeg sover litt godt om natta likevell

håpe noen på forumet her tar den eller noen som er eldre enn 18 år, men siden den har manuell så er det jo alle rånere sin drøm selv om jeg skjønner mange entusiaster av eldre garde også  liker å gire :)

langt mellom e39 som faktisk får vedlikeholdet den trenger idag, majoriteten av kjøp å salg på facebook grupper som "e39 norge" handler om brukte slitedeler.... 

prisen er noe lav men i kjøpers perspektiv er ofte alt for dyrt alltid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Andreas_R skrev:

Her kan du velge og vrake 🤠

Hehe. Liten artig kommentar basert på en heftig omdiskutert tråd her inne. 530d vogn med Manuell er det ikke mange av, så denne burde gå rimelig fort. Ikke har den gått langt heller. Mange hundre tusen kilometer igjen på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mener dette er en ok pris for denne. Den er jo et godt utgangspunkt for videre påkostninger, lakk, senk, hjul osvosv. Eller bare nyte den som den er å fortsette å ta vare på den. 

Manuell er for meg et must, jeg synes ikke de gamle automatene er noe særlig. Fort en dyr sak å utbedre dersom den skulle havarere. 

Jeg lar den ligge her noen dager i håp om at den går til noen her inne, hvis ikke går den på finn etterhvert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...