Gå til innhold

Knirkelyder i dumper og over fartsdumper


Thom99
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Har et problem med at det knirker noe voldsomt i bilen (1-serie f20) når jeg kjører i dumper eller over fartsdumper.

Lydene har gradvis kommet mer og mer. Høres ut som lydene kommer fra venstre bakdør. Har kjørt rolig med bakdøren litt på gløtt, og da er jeg ganske sikker på at de fleste lyder er borte. 
Tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt disse knirkelydene? 

Takk for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingbeina/lenkearmer/stabilasatorstag er oftest årsaken...Hvis lyden kommer bakfra, så er det bak som bør byttes. 

Jeg hadde begynt der. 

 

optg7-734_0.jpg.34b14edaddfdf9519dcee156a015f6ed.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Otis skrev:

Det kan være så enkelt at dørpakningene trenger seg en vask.

Har du smurt noe på pakningene?
Kom det plutselig?

Det kom plutselig for sånn 6 måneder siden, og blitt gradvis mer og mer lyd. Har ikke smurt noen pakninger, eller vasket dørpakningene ordentlig på en stund, så kanskje jeg bør gjøre dette. 
 

Har du tips om noe som funker bra på dørpakningene? Et produkt du har bra erfaring med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Otis skrev:

Husker ikke helt hva jeg bruker, når jeg bruker noe. Må sjekkes om jeg finner det.

Det brukes ikke så ofte for min del.

har brukt matolje på mine for å bli kvitt knirk i pakninger, silikon har bare gjort vondt værre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle prøvd dette på e46'n, også. Knirker fælt i pakningene under visse værforhold. Såpass at det er flaut å ha med folk i bilen. 2005-utgaven av samme bil, slik jeg hadde for noen år tilbake, hadde ikke noe av dette problemet.😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...