Gå til innhold

Bmw 320d e46


Bmwe46320d
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, FakeMechanic skrev:

Sikkert bare kondens fra AC...

 

Skal vel ikke havne i gulvet det? Vannet blir liggende under den store gulvmatta, så det ble skjært opp et hull i den store matta i gulvet av forje eier. Kommer og vann i batterikassa og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min e46 drakk vann som bare faen.  Fant ut at vannpumpa var gåen, og det var vått i gulvet ved passasjersetet. 

Batterikassa er vel foran på 320d? Begynner å bli noen år siden jeg hadde en sånn, det vanligste er vann i bagasjerommet i forbindelse med takluke men om du har batteriet foran er dette utelukket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Bmwe46320d said:

Skal vel ikke havne i gulvet det? Vannet blir liggende under den store gulvmatta, så det ble skjært opp et hull i den store matta i gulvet av forje eier. Kommer og vann i batterikassa og

Ah! Trodde du mente vann på gulvet i garasje eller p-plass.

Da kan det hende du har en pakning som lekker eller en gummipropp som som er fjernet eller har hul etter montering av basskasse eller ekstra lys som ble fjernet før du fikk bilen.

Du må nesten rive alt fra bilen, begynn bak og spor våtheten framover. Sjekk der reservehjulet pleier å være, sitter som regel en gummipropp, under baksette, bagasjeromspakning osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Shattered skrev:

Min e46 drakk vann som bare faen.  Fant ut at vannpumpa var gåen, og det var vått i gulvet ved passasjersetet. 

Batterikassa er vel foran på 320d? Begynner å bli noen år siden jeg hadde en sånn, det vanligste er vann i bagasjerommet i forbindelse med takluke men om du har batteriet foran er dette utelukket :P

Batteriet er baki og har ikke takluke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, FakeMechanic skrev:

Ah! Trodde du mente vann på gulvet i garasje eller p-plass.

Da kan det hende du har en pakning som lekker eller en gummipropp som som er fjernet eller har hul etter montering av basskasse eller ekstra lys som ble fjernet før du fikk bilen.

Du må nesten rive alt fra bilen, begynn bak og spor våtheten framover. Sjekk der reservehjulet pleier å være, sitter som regel en gummipropp, under baksette, bagasjeromspakning osv. 

Det var litt vann der reservehjulet er og, men der var det er stålbitt med ei gummipakning rundt(gummipropp)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bmwe46320d said:

Det var litt vann der reservehjulet er og, men der var det er stålbitt med ei gummipakning rundt(gummipropp)?

Ja. Sjekk...at det ikke er noe hull i de, eller feil montert sånn at dem slipper inn vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2020 den 23.39, And-reas skrev:

Det er ikke rust i gulvet, da? Særlig i bakre gulvseksjon (typisk det hvor baksetepassasjerene plasserer beina), begynner disse bilene å ruste ganske friskt nå.. 

Ikke noe rust som jeg har sett, men får rive opp gulvteppet å se 

Endret av Bmwe46320d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt viktig å være presis i beskrivelsen av problemet. Her var det mye misforståelser.
Så for å få avklart misforståelsene:

- Er det vann i bagasjerommet eller er det vann inni selve cupeen?

- Er det rent vann eller kan det være vinduspylerveske? Lukt og tør du smake?

- Er dette en Sedan eller Touring?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Kjører en liten bump av denne tråden. Har en 2002 E46 Touring, med vann i bagasjerommet. Fant rundt tre liter vann i hjulbrønnen og fuktighet i batteribrønnen. Det i batteribrønnen tar jeg ikke så tungt. Der manglet det en propp i bunnen, så jeg regner med at det er årsaken. Hjulbrønnen er jeg litt mer usikker på. Det er tørt bak begge baklyktene, og det ser ikke ut til at vannet kommer fra noen av sidene. Lydisolasjonen i bakluka virker tørr og fin, så lurer på om skiltlyspakningen kanskje kan friskmeldes. Filten på innsiden av bagasjeromspakningen er søkkvåt helt i bunnen av bagasjeromsåpningen, og det var mye vann i samme området, der selve pakningen festes til bagasjeromsåpningen. 

Min umiddelbare tanke var at bagasjeromspakningen er dårlig, men den ser ut til å være i god stand. Hva er de andre alternativene da? Glasspakningen, og eventuelt dobbeltsjekke skiltlyspakningen? Jeg skal sette meg i bagasjerommet og få noen til å spyle vann fra utsiden, men det er greit å vite litt hvor jeg kan begynne å lete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...