Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, nokiaas said:

Det er akkurat det som har skjedd. De skriver dette på Axess sine nettsider også. Det har kommet flere tusen biler mer enn det som er vanlig i samme tidsrom.

https://www.axesslogistics.no/Image/GetDocument/en/87

Ja, fant denne.. og om jeg ikke husker feil, blei det registrert 20k bilder i desember så det er jo veldig mye biler der.. Bare kjedelig å måtte vente ekstra nå som det er så nært :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Zappod skrev:

https://www.axesslogistics.no/Image/GetDocument/en/87

Ja, fant denne.. og om jeg ikke husker feil, blei det registrert 20k bilder i desember så det er jo veldig mye biler der.. Bare kjedelig å måtte vente ekstra nå som det er så nært :D

Allerede 7. november så meldte de 7 dager ekstra leveringstid. Tipper det er vokst til godt over 3 eller 4 uker nå.
Forsinkelser i leveranser fra Drammen Havn (axesslogistics.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, nokiaas said:

Allerede 7. november så meldte de 7 dager ekstra leveringstid. Tipper det er vokst til godt over 3 eller 4 uker nå.
Forsinkelser i leveranser fra Drammen Havn (axesslogistics.no)

Problemet mitt er også at jeg ikke vet hva vanlig leveringstid er.. er det en uke er jeg over tiden, selv med de ekstra dagene.. er det en mnd har jeg lenge å vente enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Zappod skrev:

Problemet mitt er også at jeg ikke vet hva vanlig leveringstid er.. er det en uke er jeg over tiden, selv med de ekstra dagene.. er det en mnd har jeg lenge å vente enda..

Min kom vel til Drammen 9. desember. Venter enda i spenning :) 
Det er vel ikke noe som er normal leveringstid på lenge enda. Har vel vært litt kaos i to år nå.

Endret av nokiaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, nokiaas skrev:

Min kom vel til Drammen 9. desember. Venter enda i spenning :) 
Det er vel ikke noe som er normal leveringstid på lenge enda. Har vel vært litt kaos i to år nå.

Normalen fra Drammen til forhandler på Østlandet er snakk om dager, men klart det er håpløst når alt er parkert inne og uten system. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, nokiaas skrev:

Jeg spurte min selger i går om han viste noe mer om levering fra Drammen.
Han hadde snakket med Axess som frakter biler, de hadde ikke planlagt frakt for 2023 enda :-(  De sa at det fremdeles var kaos der.
Noe annet som jeg syns var litt drøyt var at jeg fikk beskjed om å ikke avregistrere bilen for å spare forsikring og TFF, for om det skulle skje noe på vei til meg så gikk det på min forsikring. Har sendt spørsmål til NAF om de kan lempe ansvaret over på meg.

Har du lest det dokumentet som jeg går ut i fra du måtte signere for å få bilen registrert?
Der står det noe som at du er ansvarlig for alle skader som oppstår på bil etter registrering..


Spurte selger om dette med skader og "ansvarsfraskrivelsen" til bmw ved å signere dokumentet..

Svaret jeg fikk var at bmw var i diskusjon med axess rundt ansvaret for skader, ikke noe mer..

Når det er sagt, så har jo transportøren godsforsikring, men det er klart det blir trøbbel hvis bil er skadet før bil blir lastet på bilfrakter evt. hvis ikke forhandler sjekker bilene ved mottak for skader pga. ansvarsfraskrivelsen.
Det er forhandler som har kjøpt transport, det må derfor være de som tar dette med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mspec skrev:

Har du lest det dokumentet som jeg går ut i fra du måtte signere for å få bilen registrert?
Der står det noe som at du er ansvarlig for alle skader som oppstår på bil etter registrering..


Spurte selger om dette med skader og "ansvarsfraskrivelsen" til bmw ved å signere dokumentet..

Svaret jeg fikk var at bmw var i diskusjon med axess rundt ansvaret for skader, ikke noe mer..

Når det er sagt, så har jo transportøren godsforsikring, men det er klart det blir trøbbel hvis bil er skadet før bil blir lastet på bilfrakter evt. hvis ikke forhandler sjekker bilene ved mottak for skader pga. ansvarsfraskrivelsen.
Det er forhandler som har kjøpt transport, det må derfor være de som tar dette med dem.

Jeg har ikke sett ett eneste dokument, har heller aldri signert på en eneste avtale av noe slag :) 
Det virker som alle forhandlere har forskjellige rutiner ut fra det jeg leser som folk skriver...

Jeg fikk beskjed om at alle bilene som ble losset ble sjekket for skader før fortolling. Så når bilen er fortollet så er den skadefri på parkeringsplassen på Drammenskaia.

Endret av nokiaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, mspec said:

Har du lest det dokumentet som jeg går ut i fra du måtte signere for å få bilen registrert?
Der står det noe som at du er ansvarlig for alle skader som oppstår på bil etter registrering..


Spurte selger om dette med skader og "ansvarsfraskrivelsen" til bmw ved å signere dokumentet..

Svaret jeg fikk var at bmw var i diskusjon med axess rundt ansvaret for skader, ikke noe mer..

Når det er sagt, så har jo transportøren godsforsikring, men det er klart det blir trøbbel hvis bil er skadet før bil blir lastet på bilfrakter evt. hvis ikke forhandler sjekker bilene ved mottak for skader pga. ansvarsfraskrivelsen.
Det er forhandler som har kjøpt transport, det må derfor være de som tar dette med dem.

Hos meg står det dette:

image.thumb.png.5c6ff0640e371a5bece7a76be63c7a58.png

Jeg anser jo ikke leveringstidspunktet til å være før jeg har fått nøkler og fysisk overtatt bilen. Dette dokumentet beskriver bare overleveringen, slik jeg ser det, og ikke at den er overlevert.. Men så beskriver de jo bilen som levert når den er i Drammen havn og stilles til disposisjon for kjøper. På den andre siden er ikke bilen faktisk stilt til disposisjon, så jeg tror vi er trygge 🤷‍♂️:)

Ville jo uansett vært et PR mareritt om de fikk en haug folk som hadde fått bilen skadet mellom Drammen og utlevering og de ikke dekket de skadene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, nokiaas said:

Jeg har ikke sett ett eneste dokument, har heller aldri signert på en eneste avtale av noe slag :) 
Det virker som alle forhandlere har forskjellige rutiner ut fra det jeg leser som folk skriver...

Har ikke signert noe mer enn den opprinnelige kontrakten i fjor jeg heller. Nå rett før nyttår ba jeg om å få betale for å unngå formueskatt på både bilen og kjøpesummen (er gammal og derfor gjeldfri..), så fikk et kontonummer og totalsummen. Bilen er registrert og betalt, så får tro at faktura dukker opp snart. Tydeligvis litt forskjellige systemer og rutiner rundtom, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zappod skrev:

Hos meg står det dette:

image.thumb.png.5c6ff0640e371a5bece7a76be63c7a58.png

Jeg anser jo ikke leveringstidspunktet til å være før jeg har fått nøkler og fysisk overtatt bilen. Dette dokumentet beskriver bare overleveringen, slik jeg ser det, og ikke at den er overlevert.. Men så beskriver de jo bilen som levert når den er i Drammen havn og stilles til disposisjon for kjøper. På den andre siden er ikke bilen faktisk stilt til disposisjon, så jeg tror vi er trygge 🤷‍♂️:)

Ville jo uansett vært et PR mareritt om de fikk en haug folk som hadde fått bilen skadet mellom Drammen og utlevering og de ikke dekket de skadene..

 

Jøss, dette var drøyt. Jeg fikk bare, via mail, beskjed om at min forsikring var ansvarlig om det skjedde noe nå før utlevering. Dette svarte jeg ganske raskt på at jeg ikke var enig i og at jeg skulle sjekke om de kunne kreve dette. Har spurt NAF om juridisk bistand. Venter på svar fra de.
Nå regner jeg jo med at det ikke skjer noe på veien hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Zappod said:

...Men så beskriver de jo bilen som levert når den er i Drammen havn og stilles til disposisjon for kjøper. På den andre siden er ikke bilen faktisk stilt til disposisjon, så jeg tror vi er trygge 🤷‍♂️:)

Er "leveringssted" definert som kaien i Drammen, altså? Merkelig. Da er det vel ikke også kalkulert fraktkost inn i kjøpesummen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, 04530dat said:

Er "leveringssted" definert som kaien i Drammen, altså? Merkelig. Da er det vel ikke også kalkulert fraktkost inn i kjøpesummen?

Tror dette er en formalitet for å oppfylle kravene til skatteetaten.. Den blir nok levert der den skal til slutt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Zappod said:

Tror dette er en formalitet for å oppfylle kravene til skatteetaten.. Den blir nok levert der den skal til slutt :)

Ja, er nok advokatspråk.
Hadde glatt reist bort og kjørt bilen til forhandler her i Bergen om jeg fikk lov. Jeg mener, den er jo min! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, 04530dat said:

Ja, er nok advokatspråk.
Hadde glatt reist bort og kjørt bilen til forhandler her i Bergen om jeg fikk lov. Jeg mener, den er jo min! :) 

Jeg har nok foreslått å både hente den i Tyskland og Drammen, men ikke fått noe positiv respons 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...