Gå til innhold

Eletrisk hengerfeste slår seg ikke ut. 2005 e90.


Didrik Palus
 Share

Anbefalte innlegg

Nyinnkjøpet hadde litt mere småfeil enn håpet. Noen som har erfaring eller tips til hvor jeg starter feilsøket? 

Har fått høre tenningen skal stå på og bilen i park. Skal da være og trykke på knappen i bagasje rommet. 

Ingen tegn til liv av motor eller noe som helst. Har også prøvd mens bilen står og går. Hva er egentlig fasiten på hvordan få denne slått ut? 

Evt. er det en egen sikring til hengerfeste? 

Setter pris på alt av innspill da jeg er ganske blank på dette tema, Tusen takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk for lys i knappen ja. Nøkkel må være i, men ikke tenning på. (Altså det som var steg 1 på gamle vrinøkler).

Er det lys, så må du høre etter om noe slår inn når du trykker. På E90 er det bare lås i begge endeposisjoner. Den er ikke motorisert i seg selv slik som på bla E60. Låsen gir fra seg noen mekaniske lyder før det sier klunk, og kulen slipper. Er det lyder, men kulen ikke slipper, så kan det være at det har kilt seg mekanisk pga lite bruk. 

Er det ikke liv (hverken lys eller tegn til aktivitet når du trykker) må du sjekke sikringer og deretter evt kablelbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å "dra den ut"? Frigjør kroken seg fra skjult posisjon når du trykker? Da vil den bare henge og dingle til du tar tak i den og svinger den helt ut i utslått posisjon. Der skal den klikke i lås på nytt. Den går ikke hele veien selv.

Lyset skal være gult. Skal ikke utelukke at den kan lyse rødt pga en eller annen feil, men det tror jeg egentlig ikke.

 

NB: Dette skal virke også uten nøkkelen i. Testet det på E60 i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lyser grønt når det er ok og rødt når det er noe feil f.eks at det går for mye strøm når den prøver å kjøre, jeg kan resette det røde lyse ved å holde inne knappen ei stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...