stianandre Skrevet Juni 7, 2020 Share Skrevet Juni 7, 2020 (endret) Hei. jeg får noen problemer med bilen. Plutselig stopper bilen opp, prøver å starte, så dør den ut. Prøver en 10 ganger, så klarer den og holde seg i gang, men jager på turtallet. Dårlig respons når jeg gir gass. Så kommer det opp increased emissions, 4x4 system and DSC failed, DBC failure! Drive moderatly, start assistant inactive. Koblet ut lmm, så startet den greit, alle feilmeldinger bortsett fra increased emissions forsvant. Koblet til obd. Har delphi. Fjernet feilkoder, og bilen gikk bra 4-5 dager. Så kom feilene tilbake igjen. Denne gangen hjalp ikke å slette feilkoder, men koblet ut lmm, så går den fint igjen. Koblet inn lmm igjen, slettet feilkoder, og da er den helt fin igjen. noen som har peiling på hva dette kommer av? gjelder bmw e61 525xd med 3 liter diesel n57 motoren?! 197hk. 2009 modell. Endret Juni 7, 2020 av stianandre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 7, 2020 Share Skrevet Juni 7, 2020 Defekt jordingskabel i motorrommet? Sjekkes gjerne fra passasjer side under bilen. Eller defekt pluss kabel fra bagasjerommet, som går under bilen. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juni 14, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2020 På 7.6.2020 den 23.10, Otis skrev: Defekt jordingskabel i motorrommet? Sjekkes gjerne fra passasjer side under bilen. Eller defekt pluss kabel fra bagasjerommet, som går under bilen. Ok skal sjekke. I dag fikk jeg 4560 og 4590 rail preassure monitoring, delivery deviation -permanent. Da stoppet bilen for meg, slettet feilkoder, så kjørte den fint igjen. Lite gøy da bilen skal på eukontroll også i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 14, 2020 Share Skrevet Juni 14, 2020 Det er enten pumpen i tanken eller ventilen på HT pumpa i motorrommet eller sensor på rail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juni 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2020 9 timer siden, Otis skrev: Det er enten pumpen i tanken eller ventilen på HT pumpa i motorrommet eller sensor på rail. Ok. Kan det ha noe med att jeg kjøpte en tuningbox og koblet på? Det var en kort stund etter dette att den begynte å tulle. Koblet ut tuningboxen etter dette. Men er først nå jeg fikk denne feilmeldingen. Bilen stoppet 5 ganger på vei til jobb i dag, da var det bare 4x4 systemet jeg fikk feilmelding på. Så kan jo hørres ut som du skrev i den første posten, om att det kan være en elektrisk feil en plass? Tenkte jeg går over og sjekker jording og pluss kabler etter jobb i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 15, 2020 Share Skrevet Juni 15, 2020 9 minutter siden, stianandre skrev: Ok. Kan det ha noe med att jeg kjøpte en tuningbox og koblet på? Det var en kort stund etter dette att den begynte å tulle. Koblet ut tuningboxen etter dette. Men er først nå jeg fikk denne feilmeldingen. Bilen stoppet 5 ganger på vei til jobb i dag, da var det bare 4x4 systemet jeg fikk feilmelding på. Så kan jo hørres ut som du skrev i den første posten, om att det kan være en elektrisk feil en plass? Tenkte jeg går over og sjekker jording og pluss kabler etter jobb i dag. absolutt relevant at tuningboks har skylda, også den enkleste å utelukke vist den ikke har gjort noen permanente skader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juni 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2020 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: absolutt relevant at tuningboks har skylda, også den enkleste å utelukke vist den ikke har gjort noen permanente skader Men jeg har koblet den ut, hvilke permanente skader kan den ha forårsaket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 15, 2020 Share Skrevet Juni 15, 2020 Jeg ville ha holdt meg til de reelle feil du har. Mulig du har 2 separate feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juni 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2020 52 minutter siden, Otis skrev: Jeg ville ha holdt meg til de reelle feil du har. Mulig du har 2 separate feil. Selv om feilkodene ikke kom tilbake etter jeg slettet dem og? Hvis de var reele, så burde de vel komme tibake ganske kjapt? Og spesielt siden bilen kan være bra over flere dager uten problemer. Sjekke også dysene via diagnose, og alle lå innenfor rett verdier. Sjekket jordingskabelen mellom motor og karrosseri nå, virket egentlig ok ut, men tenkte jeg bytter den uansett, da den virket noe slitt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Juni 15, 2020 Share Skrevet Juni 15, 2020 Min var ganske lik før meg byttet den. Tok den ut og klemte litt på den, og ganske raskt så den slik ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juni 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2020 3 minutter siden, iittala skrev: Min var ganske lik før meg byttet den. Tok den ut og klemte litt på den, og ganske raskt så den slik ut Se der du. Jeg tok ut min, men var ikke så ille som din. Men satser på det hjelper og bytte. Hadde du lignende problemer med din før du byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 15, 2020 Share Skrevet Juni 15, 2020 Enten feilsøke på de feilene du hadde, eller vente til det dukker opp mer/på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Juni 15, 2020 Share Skrevet Juni 15, 2020 1 hour ago, stianandre said: Se der du. Jeg tok ut min, men var ikke så ille som din. Men satser på det hjelper og bytte. Hadde du lignende problemer med din før du byttet? Jeg hadde ingen problemer, men jeg syntes ledningen minnet mest om grønn overledning. Derfor byttet jeg den preventivt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juni 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2020 19 minutter siden, iittala skrev: Jeg hadde ingen problemer, men jeg syntes ledningen minnet mest om grønn overledning. Derfor byttet jeg den preventivt. Smart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juni 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2020 Kan legge til att jeg har gjort følgende: byttet diesel filter, luftfilter, jordingsledning mellom motor og karroseri, ladet batteriet, koblet bilen av batteriet i ca 20 timer, kjørt lufting av dieselsystemet etter bytting av dieselfilteret. så nå enda etter 10 dager, går bilen som den skal uten noen feilmeldinger. Hva av dette jeg har gjort som hjalp, er jeg usikker på. Men tipper det har med avkobling av batteri, og bytte av jordingskabelen. Avgassene var også der de skal være da jeg fikk bilen eugodkjent. Mye synnsing her, men tror tunningboksen kanskje har lagt ein «bug» i systemet som ble resatt. Takk for innspill og hjelp 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå