kabeldeigen Skrevet Juni 23, 2020 Share Skrevet Juni 23, 2020 Hei godfolk.. Lyst å skifte ut e39 touringen min med noe nyere. Driver å snuser rundt, og lurer på en BMW F11, 13 mod, bensin, M-sport. Regner med noen her inne har både positive og negative opplevelser/erfaringer med denne type bil. Alt mottas med stor takk. Hva skal man se etter, svakheter, hva som bør vært gjort/må gjøres osv...skrik ut... God sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 23, 2020 Share Skrevet Juni 23, 2020 Gode biler med lite feil. Rust bak dørpakninger, setetrekk som gjør at setevarme ikke virker, luftbelg på venstre side. Hvilken bensin motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Juni 24, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2020 Er en 528 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 Lurer på om det har vært litt registerkjede problemer på den motoren. Men den er nokså sjelden i Norge. Kanskje england eller USA har den? Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 (endret) N20 har vært litt plaget med registerkjede/glideskinner ja. Spesielt de tidlige utgavene. Endret Juni 24, 2020 av Daniel. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jannicke42 Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 Hei, Anbefaler en annen motor, rekkesekser som du finner i 530/535. 4 syliner-motoren jobber på altfor høyt turtall etter min smak, men dette er jo en smakssak. Jeg har selv en 535i (f11). 2012, innkjøpt i 2017. Sjekk innspørytingsdysene(en kjent svakhet). Jeg har byttet 3 + NOX-sensor allerede(garantisak). Sjekk pakningen på samtlige dører(også en svakhet). Jeg har byttet begge bak. Ellers har jeg byttet en støtdemper bak. Etter min mening noe tidlig, men delekvaliteten er jo langt dårligere på nyere BMW. Minimalt med problemer ellers. En herlig bil å kjøre og bruk, men det må være nok størrelse på motoren og nok effekt. Lykke til med biljakten Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 Du finner og N53 rekkesekser i 2010-11 modell 528i. De har 258hk, mens N20 rekkefirer har 245hk. Har og 523i, men den blir muligens litt svak igjen, samt de fleste til salgs her i landet er svært dårlig utstyrt (etter min mening). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 (endret) Jeg kan ikke kommentere motorene og spesielt bensin ettersom jeg ikke har noen erfaring med bensin. Har selv en 2013 520dx og er foreløbig veldig fornøyd. Bakdelen med bensin kontra diesel er at F11 er en blytung bil som krever motor med dreimoment. Det eneste jeg har irritert meg på er setejusteringene. Har standard sportsskinn. Men det å flytte setet fram og tilbake må gjøres via en hendel som er mot midten. Når høyderegulering og rygg-justering er elektrisk, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke fram og tilbake også gjøres elektrisk. Så når fruen har kjørt bilen og har setet helt fram, så går det ikke an å sette seg inn. Jeg må krype inn i bilen for å nå hendelen for å flytte setet bak. På den gamle E46 Touring, så var hendelen for fram-tilbake på siden og lett tilgjengelig. Ingeniøren som designet setet må ha vært på fylla. Så hvis mulig, så få tak i en med hel-elektriske seter med minne. Luftbelgene bak er et problem. Og kjører man for lenge med lekk luftbelg, så ødelegges pumpen også. Selve belgene finnes på eBay for en mye billigere penge og det tar 15 minutter å skrifte selv. F10/F11 er en svært solid og godt sammenskrudd bil uten noen ulyder. Fantastisk fin å kjøre, men innbyr ikke til aktiv kjøring. Det sørger elektrisk servo for. Styringen er helt dødt i disse bilene. Endret Juni 24, 2020 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Juni 24, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2020 Tenkte det samme ang 4 syl. kontra 6 syl. Har 6 syl i e39 min nå. Og denne lager litt bedre lyd en naboens f11 diesel utgave. Tenk da en 4 syl.da 🙈. Takker så mye for innspill, og tar gjerne imot mer ang denne type bil 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 Har kjørt en 535ix og kan ihvertfall anbefale den! Sinnsykt flott motor fra fører perspektiv. Bruker relativt lite bensin mtp type motor og 4-trekk. Svært moment sterk, pen lyd, ganske pen gange, og flott effekt kurve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå